Gå till innehåll

förvalt användarkonto?


Zebulon

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det är möjligt att få Windows att automatiskt ladda ett konto? Låt säga att man har två konton - ett utan och ett med lösenord. Jag vill att Windows inte ska stanna upp i starten för att fråga vilket konto jag vill använda. Endast i vissa fall vill jag växla användare till det konto som har lösenord. Går detta att lösa?

Tacksam för svar

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ladda hem denna:

http://download.micr...wertoySetup.exe

Där i ska det gå att fixa så den loggar in på ett konto direkt. Längesen jag satt med XP nu så jag kommer inte ihåg exakt hur man gjorde. Men kan du lite engelska så ska det nog gå bra. Annars finns det säkert någon här som vet. :)

Edit:

Jag kanske borde läsa lite bättre innan jag postar. Såg inte alls att detta låg under Win7. :rolleyes:

Redigerad av Dennis86
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från detta forum (vet inte hur gammalt det är och om det funkar på w7)

Startsida Windows XP System Logga in automatiskt på din dator

Logga in automatiskt på din dator

Av: Andreas Stenhall Hur man får sin dator att logga in automatiskt är en ständigt återkommande fråga. Det enkla svaret är att du går till Start > Kör och skriver "control userpasswords2" och trycker [Enter]. När den avancerade användarkontrollpanelen öppnas markerar du det konto du vill att datorn ska logga in automatiskt på. Kryssa sedan ur rutan ovanför kontona för att se till att lösenord inte ska krävas för att logga in på datorn. Tryck sedan OK. Om det finns ett lösenord på kontot kommer du att behöva ange det, annars är det bara att starta datorn och se den logga in automatiskt.

Detta tips gäller för: Samtliga Windows XP-versioner.

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

Frågan ja undrar över, om man är ensam användare, varför ha 2 konton på samma dator??

Jag vill ibland ha tillgång till denna dator via fjärrskrivbord, och i det sammanhanget är det såvitt jag vet nödvändigt att datorn (kontot) man vill ha tillgång till är lösenordsskyddat. I vanliga fall vill jag att datorn ska ladda min normalanvändare. Då är det smidigt om man slipper stoppet i starten.

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack för svaren!

Jag vill ibland ha tillgång till denna dator via fjärrskrivbord, och i det sammanhanget är det såvitt jag vet nödvändigt att datorn (kontot) man vill ha tillgång till är lösenordsskyddat. I vanliga fall vill jag att datorn ska ladda min normalanvändare. Då är det smidigt om man slipper stoppet i starten.

Martin

Kontot har fortfarande lösenord, även om du avaktiverar inloggning med lösenord. Det går alltså utmärkt att köra fjärrskrivbord mot ett konto som loggar in automatiskt.

Som tidigare sagts... avaktivera inloggning med lösenord via "control userpasswords2"

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför om du nu säger att det som ska fjärrstyras ha 2 partitioner, den en med lösenord, den andra utan? Är du inte hemma, kör den du ska fjärrstyra, annars den andra, lätt ordnat i så fall :) ett liiite tips bara :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...