mussi Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Hejsan! Jag skall hjälpa min farsa med att fixa en hemsida åt hans internetradio och då har han en chat sedan tidigare som han vill använda och jag bara tog källkoden rakt av å där ser jag att källkoden grundar sig på en .jar fil och ifall jag skulle hitta den skulle det väl gå att modifiera rätt så mycket i chaten? t.ex. så är det massa reklam skit å det står på engelska och jag skulle vilja ändra det, går det och isåfall med vilket program? Jag får isåfall "köpa" det programmet MVH Mussi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Hej Kanske det här hjälper dig http://www.realchat.com/doc/howto-jar.html Så mha Suns JDK ska man kunna ändra i jar filen/erna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 8, 2006 Share Posted April 8, 2006 Hejsan! Jag skall hjälpa min farsa med att fixa en hemsida åt hans internetradio och då har han en chat sedan tidigare som han vill använda och jag bara tog källkoden rakt av å där ser jag att källkoden grundar sig på en .jar fil och ifall jag skulle hitta den skulle det väl gå att modifiera rätt så mycket i chaten? t.ex. så är det massa reklam skit å det står på engelska och jag skulle vilja ändra det, går det och isåfall med vilket program? Jag får isåfall "köpa" det programmet MVH Mussi Hej .jar filer är i grunden bara en zippad fil, använd 7-zip eller winzip för att extrahera innehållet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Gammalt inlägg, men man får packa upp class-filer från jar-filen och köra dem genom en java-decompiler och sen ändra källkoden i tex NetBeans och sen kompilera den och packa tillbaka filerna. Man hittar enkelt en fungerande java-decompiler om man söker lite på google. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts