Gå till innehåll

Major virus i xp


simmesimme

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej hopp,

nu har man saftat till med ett ordentligt virus. Försökte fixa i felsäkert men körde fast och nu vill datorn inte vara med alls.

Problemet med datorn har i övrigt varit att den stänger av sig när man spelar videos i typ svt-play och ibland på youtube. Vanliga filmer går dock i regel att se.

AVG-virusprogrammet som fungerat bra innan pajjar ur efter ett tag när den söker efter virus. Så jag gissar att den stöter på något som den inte klarar av.

När datorn dör startar den om men kommer aldrig fram till användarmenyn. Dock fungerar den i regel om man drar ut sladden och väntar någon timme.

Höll på med ett viktigt dokument men kommer inte igång igen alltså. Har fått kanonhjälp här med virus tidigare. Hoppas någon som kan är vaken. ;)

mvh

/Simme

Redigerad av simmesimme
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lyckats få igång datorn nu.

Dock måste jag säga att den beter sig väldigt konstigt. Jag försöker ladda ner ny version av avg-virusskydd men den stänger ner explorer när jag ska dit.

En annan mysko sak som har hänt är att jag haft ett ritprogram öppet och någon har ritat medan jag inte var där. hähä...spooky.. netbus någon? Hur som helst. Lite akutfall här iaf när någon har lust.

/S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med datorn har i övrigt varit att den stänger av sig
Låter mest som att datorn överhettas när den får jobba mycket med att söka igenom hela hårddisken eller visa video. Eller kanske att nätaggregatet inte orkar med.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som upplever problem med AVG. Tipsade en bekanting om "Microsofr Security Essentials" som hade fått ett elände med AVG. När han sedan ville ta bort det, gick det inte att ta bort. Ganom att installera om, kunde man få en möjligheten att göra reparation,updatering eller att avinstallera och nu fick han bort det. Hans dator funkar också mycket bättre, sedan AVG försvann och MSE har han inga problem med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast AVG verkar vara bättre på att hitta skadliga filer enligt olika tester. Det brukar inte vara något problem att avinstallera AVG om man använder deras särskilda avinstallationsprogram (liksom man behöver med program från andra tillverkare också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...