Gå till innehåll

Live / Hotmailkonto


plaincollar

Recommended Posts

Hej. Skapade ett nytt Live.se/Hotmailkonto. Fick frågan vid första inloggningen om jag ville att mina profiler skulle finnas kvar på inloggningssidan eller alltid tas bort. Jag valde fel och det sistnämnda.

Hur gör jag för att ha kvar mina inloggningsuppgifter på inloggsidan? Är det någon registernyckel som skall ändras eller vad?

Tack på förhand//Plaincollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där :)

De ska säkert gå att ordna om inte annat via ställa frågan vidare på Windows Live Solution Center

Första gången så får man teckna en profil om man söker hjälp på deras forum.

Annars hänger många av dem här funktionerna samman med Windows Live Messenger (WLM) och cookie-filer.

Cookie's är ju en liten textfil som webbsidan låter lagra på din dator från besök till nästa besök.

Bland annat lagras den typen av inloggningsinformation, så har man antingen gjort fel eller råkat radera dem-

Så brukar detta gå & lösa nästa gång man loggar in.

Kan också avhjälpa om man först ser till att ta bort gamla lagrade cookie filer från datorn innan ett nytt försök genomförs så vet man med säkerhet att de förhoppningsvis blir rätt nästa gång.

Hotmail & Live på webben är ju lite speciellt på ett sätt att tjänsten gärna vill sammarbeta med Windows Live Messenger och en Agent som tidigare omnämnts i sammanhanget. Personligen har jag avstått ifrån ha den installerad och har därigenom fått problem med utloggning från egna konton.

Så enda rådet som jag vet kan funka är att man kan bli tvungen & ha WLM installerad om man vill lyckas med Hotmail & Live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle inte förvåna mig om det beror på att man avstått från Messenger (precis som du). Men om jag inte gjort det felaktiga valet borde det ju ändå funka. Cookiesar och dylikt har jag blåst ut.

"Bland annat lagras den typen av inloggningsinformation, så har man antingen gjort fel eller råkat radera dem-Så brukar detta gå & lösa nästa gång man loggar in".

Tyvärr fungerar det inte så.

Jag misstänker att det går att lösa i regedit men jag vet inte hur/var. Men tack för ditt svar. Jag skall ställa frågan till Windows Live Solution Center och se om jag får något svar.

MVH Plaincollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...