margrehte Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Skall skicka kopior av handlingar till HGF, jag lyckades skanna och bifoga det behövda i hotmail med hjälp av windows fotogalleri,som tur var så postade jag till mej själv och upptäckte att det blev åt skogen med utseende på kopiorna.Googlade och laddade ner HP photosmart och nu är kopiorna ok men kan inte bifoga dom till mailet varken i hotmail eller spray mail ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 (edited) Bilderna kan vara för stora. Bilagor får inte vara mer än 25 MB/mail, för både Hotmail och G-mail. Skannade bilder kan mycket väl bli större än så, beroende på skannerinställningar. Är storleken okay, kanske dom är i ett filformat som inte godtas. I så fall kan du kanske zippa dom. Edited August 18, 2011 by e-son Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted August 18, 2011 Author Share Posted August 18, 2011 Tack och skall testa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted August 18, 2011 Author Share Posted August 18, 2011 Aj då, funkade som du skrev att zippa, postade till mej själv och då jag skulle öppna den zippade så öppnades dokument i c:disk och filen visades. Jag är som ett stort frågetecken nu, hjälp Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Har du Microsoft "Office Picture Manager"? Öppna bilderna i det och krymp dem lite så slipper du zippa dem. 1. Leta upp bilden du ska krympa och välj öppna med "Office Picture Manager" 2. Välj redigera bilder och komprimera bild och välj dokument. 3. Spara filen med Spara eller Spara som. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts