Gå till innehåll

Då var det dags igen... externa hårddisken hittas inte!


Skull Kid

Recommended Posts

Nu har min externa hårdisk på 2 TB slutat att fungera. Den hade minst 170 GB på sig. Den startar som vanligt, och lampan lyser, men den hittas inte i datorn. Det låter när den tas i och ur, men det enda den inte har är en enhetsbokstav. När jag försöker ge den en enhetsbokstav får jag detta felmeddelande:

Vill helst inte använda program som inte följer med i Windows, om ni förstår vad jag menar.

post-13899-0-38525000-1317053973.jpg

Redigerad av Skull Kid
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Externa diskar brukar behöva en "felkontroll" lite då och då.

Starta utforskaren > Dator > Högerklicka på disken > verktygsfliken

Disken hittas inte av "Dator", bara i Datorhantering kan jag se den, i Diskhantering och Enhetshanteraren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om min hårddisk fungerar... igen... efter mycket om och men... jag vet inte hur lösningen är, tyvärr... så jag kan ej posta den här. Men om någon får samma problem, försök att gå in på Felkontroll genom att högerklicka på disken, välj egenskaper, verktyg och sedan felkontroll.

Redigerad av Skull Kid
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog rekommendera dig att göra en grundlig diskkontroll av disken. Rent spontant så tycker jag att det känns som något är fel. En gång kanske... men vid andra tillfället borde du kanske kolla närmare på det.

Kör en fullständig diskkontroll, inklusive ytkontroll, samt kontrollera om tillverkaren har något verktyg att erbjuda.

Att tänka på är att inte bara disken kan vara skadad. Det är lika troligt att något i elektroniken i själva chassit är på väg att ge upp. Det har jag själv råkat ur för och de felen har visat sig på olika sätt varje gång... (av de två gånger det hänt på olika externa HD ;) )

//Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...