Skull Kid Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 (edited) Nu har min externa hårdisk på 2 TB slutat att fungera. Den hade minst 170 GB på sig. Den startar som vanligt, och lampan lyser, men den hittas inte i datorn. Det låter när den tas i och ur, men det enda den inte har är en enhetsbokstav. När jag försöker ge den en enhetsbokstav får jag detta felmeddelande: Vill helst inte använda program som inte följer med i Windows, om ni förstår vad jag menar. Edited September 26, 2011 by Skull Kid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Det där felet har jag aldrig fått inte med mina externa hårddiskar. Det finns säkert nån här som kan hjälpa dig med ditt problem. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Externa diskar brukar behöva en "felkontroll" lite då och då. Starta utforskaren > Dator > Högerklicka på disken > verktygsfliken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted September 26, 2011 Author Share Posted September 26, 2011 Externa diskar brukar behöva en "felkontroll" lite då och då. Starta utforskaren > Dator > Högerklicka på disken > verktygsfliken Disken hittas inte av "Dator", bara i Datorhantering kan jag se den, i Diskhantering och Enhetshanteraren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted September 26, 2011 Author Share Posted September 26, 2011 NU hittades disken av Dator! Låt se om jag kan reparera den... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted September 26, 2011 Author Share Posted September 26, 2011 (edited) Det verkar som om min hårddisk fungerar... igen... efter mycket om och men... jag vet inte hur lösningen är, tyvärr... så jag kan ej posta den här. Men om någon får samma problem, försök att gå in på Felkontroll genom att högerklicka på disken, välj egenskaper, verktyg och sedan felkontroll. Edited September 26, 2011 by Skull Kid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 27, 2011 Share Posted September 27, 2011 Jag skulle nog rekommendera dig att göra en grundlig diskkontroll av disken. Rent spontant så tycker jag att det känns som något är fel. En gång kanske... men vid andra tillfället borde du kanske kolla närmare på det. Kör en fullständig diskkontroll, inklusive ytkontroll, samt kontrollera om tillverkaren har något verktyg att erbjuda. Att tänka på är att inte bara disken kan vara skadad. Det är lika troligt att något i elektroniken i själva chassit är på väg att ge upp. Det har jag själv råkat ur för och de felen har visat sig på olika sätt varje gång... (av de två gånger det hänt på olika externa HD ) //Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts