Gå till innehåll

Formatering av HP G62-a33EO


Recommended Posts

Fråga.

Skall hjälpa en kompis så gott jag kan med att formatera hans dator, HP G62-a33EO Notebook PC.

Tänkte göra en ren installation på den. Windows 7 Home Premium.

Men nu till frågan som jag är lite osäker på.

Vad jag förstått om jag förstått rätt, så finns det 3 st diskar på den, följande C, det vet jag vad det är, Recovery, det vet jag vad det är,

men sen är det något som heter följande: HP_Tools ( E ) vad är det ?? försvinner det när jag gör en ren installation ??

Vad är det till för egentligen ?? att det har med HP verktyg har jag räknat ut.

När jag gör en ren installation, så finns välan recoverydisken kvar, med ursprungsprogrammet ??

Då kanske HP_ Tools ( E ) också finns kvar.

Om man nu skulle vilja återställa till en fabriksinställning, har jag tänkt rätt tro ??

Lite snurrig nu, men så är det ibland.

Mvh

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP Tools brukar t ex innehålla diagnostikprogram. Se http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-Systems-and/What-is-inside-the-quot-HP-Tools-quot-partition/td-p/216428

Partitioner försvinner om du väljer att ta bort partitioner under installationen, men annars så ska de vara kvar är det meningen.

Bäst att bränna ut recovery-skivor innan installationen om det inte är gjort. HP har skickat med ett program för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...