Gå till innehåll

Hur tar jag bort standard program?


Martin3746

Recommended Posts

Jag har ju råkat välja adobe reader som standard program nu så dum som jag är :) . Så nu har ikonerna ändrat sig och enda sättat att starta nåt är att gå in i datorn och hitta launch knappen för den. Så vet nån hur man ändrar tillbaks så att man kan öppna allt? Jag är riktigt trög för har inte förstått dom tidigare trådarna om det här så ta det långsamt tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i kontrollpanelen, där finns en ikon som heter "Standardprogram".

Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Standardprogram\Ange associationer

Och där i listan väljer du vilken filtyp du vill ändra. om det är för körbara program (.exe)

så kan du använda denna guide http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelklicka på dom och godkänn registerändringen, alternativt högerklicka och välj "Slå samman".

Du kan behöva starta om datorn efteråt, för att det skall få effekt.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på länkarna, väl spara som / spara mål som och spara dem på skrivbordet.

Sendan höger/vänsterklickar du på dem (beroende på din konfiguration) och väljer "Slå samman".

Starta sedan om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står överst i menyn som kommer fram när du högerklickar på en fil med filändelsen .reg... en registerfil alltså. Finns inte den menyposten, måste du på något sätt ha kvaddat associeringen även för registerfiler. Då får vi försöka gå en annan väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...