Gå till innehåll

tv-dator hdmi program relaterade frågor


Recommended Posts

jag undrar om man på något vis kan använda en laptop +en tv och koppla upp den via HDMI och sedan med hjälp av någon programvara spela in tex en film på tv4 då man ser något annat program på någon annan kanal...

Kan man göra detta i windows media center ?

Dom som skall ha detta har typ kabeltv...

se på dvd genom datorn är inga problem inte heller svt play och sånt utan det är väl mest inspelningsfunktionen som jag inte vet hur man skall lösa...

Tacksam för förslag och ge länkar till ev inköp som man måste ha för att det skall fungera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle jag spela i svt play... kan man spela in tv 4 program också

Vad för adapter skall man ha när man skall spela in en film via

Spela in TV i Windows Media Center

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Record-TV-in-Windows-Media-Center

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag har förstått det så måste man ha ett TV-kort i datorn för att kunna spela in ett tv program.

Du behöver bara en box, eller ett digitalt tv-kort med möjlighet att sätta i en CA-modul med programkort, om du skall spela in digitala kanaler, t.ex ComHem trycker ut basutbudet analogt i sitt nät så där behövs ingen box utan bara ett analogt TV-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...