Gå till innehåll

Kan man koppla in annat än skrivare till en printserver?


Recommended Posts

En fråga angående Printserver, går det att koppla in annat än skrivare till en sådan, det jag undrar främst är externa hårddiskar?

Modeller jag tittat på är Dlink DPR-1040, DPR-1240 och DPR 1260.

Någon som kan ge förslag på andra prisvärda modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en router med USB-uttag kan du koppla in "Share port" som delar ut enheter på nätverket. Nackdelen är att alla datorer måste ladda ner en klientprogramvara som installeras och den suger...

Annars är "NAS" en lösning som är kanon, i alla fall för mig och min familj. Jag köpte en "Iomega ix2-200".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet, har "Share port" på routern och det suger. Hade varit kanon om man kunde koppla in switch och flera enheter utan att samtidigt vara låst till en dator.

Anledningen till jag frågar är att jag dels vill kunna ha en bullrig skrivare i ett annat rum och samtidigt kunna ha extern hårddisk inkopplad utan att vara beroende av att en viss dator är igång. Det blir säkert en NAS i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den NASen jag har kan man koppla skrivare i, och det fungerar utan att någon speciell maskin måste vara igång.. och det bästa med den är priset.. bra pris jämfört med prestanda och kvalitet, kanon helt enkelt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en router med USB-uttag kan du koppla in "Share port" som delar ut enheter på nätverket. Nackdelen är att alla datorer måste ladda ner en klientprogramvara som installeras och den suger...

Annars är "NAS" en lösning som är kanon, i alla fall för mig och min familj. Jag köpte en "Iomega ix2-200".

är det denna du köpt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=512078

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den NASen jag har kan man koppla skrivare i, och det fungerar utan att någon speciell maskin måste vara igång.. och det bästa med den är priset.. bra pris jämfört med prestanda och kvalitet, kanon helt enkelt :D

Hur länge har du haft den?

Hur är möjligheten att byta diskar?

Är den utrustad med 2 st 1 TB eller 1 st 2TB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det denna du köpt: http://www.prisjakt....kt.php?e=512078

Ja, det är en sådan.

Citat

Den NASen jag har kan man koppla skrivare i, och det fungerar utan att någon speciell maskin måste vara igång.. och det bästa med den är priset.. bra pris jämfört med prestanda och kvalitet, kanon helt enkelt :D

Hur länge har du haft den?

Hur är möjligheten att byta diskar?

Är den utrustad med 2 st 1 TB eller 1 st 2TB?

Jag har haft den i 8 månader snart och har aldrig krånglat, den har 2 x 1tb diskar

Byta diskar.. ja, men det är inte det lättaste.. http://zepman.tweakblogs.net/blog/3552/iomega-ix2-200-bad-flash-recovery-and-hdd-replacement.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft den i 8 månader snart och har aldrig krånglat, den har 2 x 1tb diskar

Byta diskar.. ja, men det är inte det lättaste..

Tack för upplysningen. Det blir en NAS för eller senare ändå. Bättre bara NAS än NAS + Printserver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...