Cacke Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Det jag undrar är... vilket brandväggs program slipper du klicka tillåta / neka? Morsan hade nekat avg så det gick inte att uppdatera. Dem har pc tools brandvägg som ska vara bra men dom vet inte vad dom klickar på. Klarar dom sig med windows 7 brandvägg? Dem har avg... jag har avast som uppdaterar sig själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Windows 7 egen brandvägg är absolut tillräcklig. För en vanlig hemanvändare finns ingen anledning att använda något annat. Den bör dock kompletteras med ett antivirusprogram. För folk som "inte vet vad dom klickar på" rekommenderas Microsoft Security Essentials... så slipper dom klicka överhuvudtaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted February 17, 2012 Author Share Posted February 17, 2012 Tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted February 17, 2012 Author Share Posted February 17, 2012 Jag har installerat det du tipsa om... Ska jag ta bort PC TOOLS brandväggen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Ja, den måste bort, för att undvika konflikter, och detsamma gäller AVG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts