LarsGustav Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 (edited) Använder Windows 7 64 bit. Har en mapp med några tusen foton vilken jag sorterar så det senaste fotot kommer först. MEN varje gång jag öppnar mappen så är fotona i bokstavsordning och Windows börjar sortera filerna så senaste visas först. Alltså får man vänta varje gång på denna sortering från bokstavsordning till senaste datum. Finns det något sätt att den alltid har senaste fotot först när man öppnar mappen. Mappen är på en annan partition än C: Tack på förhand för svar. Larsgustav Edited February 29, 2012 by LarsGustav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Märkligt, min Utforskare kommer ihåg mina sorteringsinställningar. Men först och främst om du har några tusen foton så är det nog idé att försöka organisera dem lite i olika undermappar. Dessutom borde du överväga att använda något verktyg som är gjort just för att bläddra bland bilder istället för Windows egna Utforskaren som kan vara lite klumpig till det, speciellt om man har så många bilder. Ett bra gratisalternativ kan du läsa om i denna tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Kolla om alternativet "kom ihåg inställningarna för varje mapp" är markerat. (verktyg - mappalternativ - flken visning) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts