Gå till innehåll

Drivrutinsproblem Asus EAH5670 [LÖST]


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Har som sagt problem att installera nyare drivrutiner till mitt Asus EAH5670. Dem som medföljer kortet funkar bra men ville ha nyare drivrutiner. Har försökt 2 ggr med drivrutiner från 26.e dec 2011 dem är hämtade från tillverkaren Asus egna sida. Kan det funka med drivrutiner från AMD.s egna sida, försökte med ett program därifrån som heter amddriverdownloader nedladdningen gick bra tills jag fick ett felmeddelande att det inte gick. Hoppas nån här kan hjälpa annars så kör jag med dem drivrutiner jag har nu.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hämtade hem nya från AMD ATI:s hemsida. Dessa drivrutiner hämtade jag hem: 12.2 vista win7 64 dd ccc. Det är nåt i drivrutinspaketet som mitt grafikkort inte gillar eftersom den blåskärmar innan den startar om igen. Dem som medföljde grafikkortet har aldrig fejlat har alltid fungerat felfritt bäst att låta bli dessa nya för att slippa dessa problem!

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har fått veta att dem nya drivrutiner som finns är inte till mitt grafikkortsserie 5670. Dessa drivrutiner är till 7000 serien som finns ute så jag får nöja mig med dem drivrutiner jag har. Eyefinity som ingår i dem nyaste drivrutinerna är själva problemet som gav mig blåskärmarna.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Som jag har sagt tidigare så kan jag inte installera nån ny drivrutin överhuvudtaget. Det kan va nån spärr i mitt grafikkort som stoppar nyare drivrutiner. Installerar jag den drivrutin du länkade mig till så kan jag få en BSOD av den det har hänt förr och vill inte hålla på o strula med det. Vad jag får BSOD är dessa drivrutiner är för grafikkort som stöder Eyefinity flera bildskärmar för att få en stor gigantisk bild. Så jag låter det va tills nån gång jag byter grafikkortet.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon spärr mot drivrutiner finns det absolut inte inbyggt i ditt grafikkort, kan vara så att ATI i nyare drivrutiner tagit bort stödet för ditt kort (om det anses som gammalt/utdaterat) för att göra plats för drivrutiner till nya och modernare kort.

Alternativt att ATI valt bort stödet för detta kort och lagt över ansvaret på ASUS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah på det viset ja då vet jag det, har haft grafikkortet sen okt 2010 kan va dags att byta till ett nytt som klarar dagens spel. Men å andra sidan så duger det så länge det fungerar.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Drivrutinsproblemet är löst sen AMD släppte nya drivrutiner den 15 aug 2012 så har dessa funkat till mitt Asus EAH5670. Dem släppte till dem äldsta Radeon HD modellerna.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...