Gå till innehåll

Problem med Internet Explorer 9


Artisten

Recommended Posts

Hej!

Jag har helt plöstligt fått problem med Internet Explorer 9. Vissa sidor fungerar inte, typ www.telia.se, www.alltomwindows.se, dessa sidor blir helt vita sedan kommer det upp en skylt som säger att internet explorer har ändrats till kompatibilitetsläge och sidorna visas inte ändå. Jag har avinstallerat IE 9, installerat igen,men då gick det inte att installera igen men fick lite tips här på sajten så det löste sig men problemet med de vita sidorna kvarstår. Har kört IE 9 utan tillägg, tagit bort Java, Flash mm. fungerar fortfarande inte. Har avinstallerat via CMD, installerat igen, funkar inte..... har testat installera från WU och genom exe fil fungerar fortfarande inte. Det sista jag testade var att starta Windows 7 utan autostartobjekt och övriga tjänster (cleanboot), körde win update och installerade IE 9, funkar fortfarande inte. Jag går banne mig bet på detta problem och vägrar göra en total ominstallation. Är det någon som har ytterligare tips? Jag kör IE 8 nu och det fungerar bra men vill ju ha IE9 :(

Det är inte alla sidor som beter sig på detta sätt men det är många och det är inte fel på sidorna eftersom de fungerar fint på min laptop med IE9.

Redigerad av Artisten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En systemåterställning, ändrar inte i din pesonliga mappar, där du har dina bilder, dokument, filmer och andra data..

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions

Program du installerat efter att en återställningspunkt skapats, kan ju förstås behövas installeras om.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man använda en annan läsare men det hjälper inte mig som använder webbaserade datasystem som bara är programerade till att fungera i IE så det löser inte mina problem på två minuter..... Datorn är upp to date med alla uppdateringar och SP. Jag får nog ge upp, installera om och samtidigt trösta mig i allt arbete med en SSD disk :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Är det verkligen så att det bara fungera i IE eller är det bara som tillverkaren säger? Brukar vara ytterst få grejer som endast fungear i IE. Hela grejen med internet är att man ska följa standarder så att sidorna fungerar i alla läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...