Gå till innehåll

Your fun box-skickar spam till min kompis


Recommended Posts

Gomorron, en kompis har blivit nedlusad med mail från MEJ- alltså inte mej- utan YOUR FUN BOX. 1-2 gånger per dag...

Har skriver elaka mail till mej nu och frågar om jag har "knäck i lurarna" och ber mej SLUTA offerera honom allt vad det nu kan vara från "my fun box". Han har inte förstått att dessa mail är mej helt ovetande.

SÅ, jag har Googlat men inte hittat nåt svar på hur han ska slippa spam mail från mej ?? MEN jag är övertygad om att nån av er har svaret.

Och hur kan det bara vara en av mina kontakter som är drabbade ?? - i allfall som jag vet om.

mvh

Ingegerd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du har mest troligt fått lite otrevliga hyresgäster i din dator. Jag skulle börja med att kontrollera vilka program du har installerade på datorn som du känner till, och kanske ta bort de för dig okända. (fråga oss gärna om program du är osäker på). En annan sak att göra är att scanna datorn med Malwarebytes för att se vilka oönskade hyresgäster som finns på hårddisken. http://www.malwarebytes.org/

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör med andra av dina kontakter om de har blivit drabbade.

Be kompisen att ta fram hela huvudet på ett av spam-mejlen (hur beror på mejlprogram) och se om där förekommer andra mejladresser än din och kompisens. För vanligast är trots allt att det är förfalskade mejladresser som syns i spam. Om man får spam, kan man vara rätt säker på att ens egen mejladress figurerar som avsändaradress i spam till andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...