CGD Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Under en tid nu har jag haft problem med YouTube. När jag startar sidan så vill den inte ladda in till fullo utan bara till cirka 95% och de gångerna den laddar in hela sida så blir den helt låst och börjar istället att försöka ladda in sig på nytt. Det är inte bara YouTube som blir låst utan hela Firefox går i baklås och enda vägen att komma ur är via Aktivitetshanteraren. Men det är ju inte heller helt problemfri för när jag då startar Firefox nästa gång så startas ju alla de sidor som var igång och så även YouTube ock med det en låsning av hela Firefox. Vad orsakar denna frysning och hur får jag stopp på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Läge att uppdatera Firefox kanske? Det är ju en fördel att inte ha en version som innehåller kända säkerhetshål. Men ditt problem kan ju bero på att du använder en ny Flash-version som inte är kompatibel med en väldigt gammal Firefox-version. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted September 25, 2012 Author Share Posted September 25, 2012 Om bara det hade funnits de tillägg som jag blivit beroende av till nyare Firefox. Använder jag IE så är det inga problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Jag tror i alla fall att problemet är att den senaste versionen av Flash inte är kompatibel med en väldigt gammal Firefox. Det går kanske att hitta någon gammal Flash, men frågan är ju hur många kända säkerhetshål du vill ha i datorn. Det ökar ju risken för en infektion väldigt mycket. Går det inte att hitta andra tillägg som gör i stort sett detsamma men som fortfarande underhålls? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts