Libra63 Postad Mars 27, 2006 Dela Postad Mars 27, 2006 Jag får detta meddelande när jag ska se om jag har mail? En timeout uppstod under kommunikation med servern. Konto: 'any@mbox302.swipnet.se', Server: 'smtpserver.swip.net', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Felnummer: 0x800CCC19 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Andreas Stenhall Postad Mars 27, 2006 Dela Postad Mars 27, 2006 Jag skulle kunna tänka mig att den SMTP-servern inte stöder SSL och således inte kan kommunicera på port 110, har du testat med port 25 som utgående port? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Libra63 Postad Mars 27, 2006 Författare Dela Postad Mars 27, 2006 Var ändrar jag till port 25 ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
gyro_gbg Postad Mars 27, 2006 Dela Postad Mars 27, 2006 under Verktyg > Epostkonton sedan ändrar du det epostkonto som det gäller. Klickar på "fler inställningar", och flik "avancerat" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Libra63 Postad Mars 27, 2006 Författare Dela Postad Mars 27, 2006 Hittade! Jag har port 25 på utgående och port 110 på ingående. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Andreas Stenhall Postad Mars 27, 2006 Dela Postad Mars 27, 2006 Jag är snurrig... port 110 används ju för inkommande POP utan SSL. POP över SSL har ju port 995... Det jag lurades av i ditt felmeddelande är att servern heter smtpsrver, och det är vanligtvis en server som endast skickar e-post. Har du möjligtvis en annan server som du kan stoppa i fältet för inkommande e-post? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Libra63 Postad Mars 27, 2006 Författare Dela Postad Mars 27, 2006 Jo jag ändrade till en annan server, den det står att jag ska ha men det gick inte det heller. Dom servrarna jag har nu både på inkommande och utgående fick jag av supportern för länge sedan när jag också hade problem. Får väl ringa dom i morgon.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Ängegärd Postad Mars 27, 2006 Dela Postad Mars 27, 2006 HEjSann & Hallå!!! Jag har haft likande problem. Jag fick rådet från min ISP att ändra tiden på "server timeouten" från 1 minut som är standard (i outlock) till 3 minuter. Det funkade för mig!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Libra63 Postad Mars 27, 2006 Författare Dela Postad Mars 27, 2006 Testade med att ändra till 3 min men det funkade inte :- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
plun Postad Mars 27, 2006 Dela Postad Mars 27, 2006 Kolla om du kommer åt mailen via Tele2s webmail dvs via webläsaren http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2s...janster_webmail Så att det inte ligger en "propp" i inkorgen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Libra63 Postad Mars 27, 2006 Författare Dela Postad Mars 27, 2006 Tack för tipset, jag hade glömt att man kunde hämta sina mail på det sättet. Men nog finns det en "propp", inte ens där kan jag logga in??? Felet måste väl ligga hos Tele2? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
plun Postad Mars 27, 2006 Dela Postad Mars 27, 2006 Tack för tipset, jag hade glömt att man kunde hämta sina mail på det sättet.Men nog finns det en "propp", inte ens där kan jag logga in??? Felet måste väl ligga hos Tele2? Hej JA, de har nog "kontohaveri"......... Mer vanligt än ovanligt.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Vectra Postad Mars 29, 2006 Dela Postad Mars 29, 2006 Det kan oxå vara en mjukvarubrandvägg som plötsligt fått spatt..... Jag skulle testat att stänga av den en minut o se om det funkar då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.