Gå till innehåll

Fel i outlook?


Libra63

Recommended Posts

Jag får detta meddelande när jag ska se om jag har mail?

En timeout uppstod under kommunikation med servern. Konto: 'any@mbox302.swipnet.se', Server: 'smtpserver.swip.net', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Felnummer: 0x800CCC19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är snurrig... port 110 används ju för inkommande POP utan SSL. POP över SSL har ju port 995...

Det jag lurades av i ditt felmeddelande är att servern heter smtpsrver, och det är vanligtvis en server som endast skickar e-post. Har du möjligtvis en annan server som du kan stoppa i fältet för inkommande e-post?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag ändrade till en annan server, den det står att jag ska ha men det gick inte det heller. Dom servrarna jag har nu både på inkommande och utgående fick jag av supportern för länge sedan när jag också hade problem. Får väl ringa dom i morgon....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEjSann & Hallå!!!

Jag har haft likande problem. Jag fick rådet från min ISP att ändra tiden på "server timeouten" från 1 minut som är standard (i outlock) till 3 minuter. Det funkade för mig!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, jag hade glömt att man kunde hämta sina mail på det sättet.

Men nog finns det en "propp", inte ens där kan jag logga in???

Felet måste väl ligga hos Tele2?

Hej

JA, de har nog "kontohaveri"......... ;)

Mer vanligt än ovanligt....

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...