Jump to content

Fel i outlook?


Libra63

Recommended Posts

Jag får detta meddelande när jag ska se om jag har mail?

En timeout uppstod under kommunikation med servern. Konto: 'any@mbox302.swipnet.se', Server: 'smtpserver.swip.net', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Felnummer: 0x800CCC19

Link to comment
Share on other sites

Jag är snurrig... port 110 används ju för inkommande POP utan SSL. POP över SSL har ju port 995...

Det jag lurades av i ditt felmeddelande är att servern heter smtpsrver, och det är vanligtvis en server som endast skickar e-post. Har du möjligtvis en annan server som du kan stoppa i fältet för inkommande e-post?

Link to comment
Share on other sites

Jo jag ändrade till en annan server, den det står att jag ska ha men det gick inte det heller. Dom servrarna jag har nu både på inkommande och utgående fick jag av supportern för länge sedan när jag också hade problem. Får väl ringa dom i morgon....

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset, jag hade glömt att man kunde hämta sina mail på det sättet.

Men nog finns det en "propp", inte ens där kan jag logga in???

Felet måste väl ligga hos Tele2?

Hej

JA, de har nog "kontohaveri"......... ;)

Mer vanligt än ovanligt....

;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...