Libra63 Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 Jag får detta meddelande när jag ska se om jag har mail? En timeout uppstod under kommunikation med servern. Konto: 'any@mbox302.swipnet.se', Server: 'smtpserver.swip.net', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Felnummer: 0x800CCC19 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 Jag skulle kunna tänka mig att den SMTP-servern inte stöder SSL och således inte kan kommunicera på port 110, har du testat med port 25 som utgående port? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted March 27, 2006 Author Share Posted March 27, 2006 Var ändrar jag till port 25 ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyro_gbg Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 under Verktyg > Epostkonton sedan ändrar du det epostkonto som det gäller. Klickar på "fler inställningar", och flik "avancerat" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted March 27, 2006 Author Share Posted March 27, 2006 Hittade! Jag har port 25 på utgående och port 110 på ingående. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 Jag är snurrig... port 110 används ju för inkommande POP utan SSL. POP över SSL har ju port 995... Det jag lurades av i ditt felmeddelande är att servern heter smtpsrver, och det är vanligtvis en server som endast skickar e-post. Har du möjligtvis en annan server som du kan stoppa i fältet för inkommande e-post? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted March 27, 2006 Author Share Posted March 27, 2006 Jo jag ändrade till en annan server, den det står att jag ska ha men det gick inte det heller. Dom servrarna jag har nu både på inkommande och utgående fick jag av supportern för länge sedan när jag också hade problem. Får väl ringa dom i morgon.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ängegärd Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 HEjSann & Hallå!!! Jag har haft likande problem. Jag fick rådet från min ISP att ändra tiden på "server timeouten" från 1 minut som är standard (i outlock) till 3 minuter. Det funkade för mig!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted March 27, 2006 Author Share Posted March 27, 2006 Testade med att ändra till 3 min men det funkade inte :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 Kolla om du kommer åt mailen via Tele2s webmail dvs via webläsaren http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2s...janster_webmail Så att det inte ligger en "propp" i inkorgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted March 27, 2006 Author Share Posted March 27, 2006 Tack för tipset, jag hade glömt att man kunde hämta sina mail på det sättet. Men nog finns det en "propp", inte ens där kan jag logga in??? Felet måste väl ligga hos Tele2? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 Tack för tipset, jag hade glömt att man kunde hämta sina mail på det sättet.Men nog finns det en "propp", inte ens där kan jag logga in??? Felet måste väl ligga hos Tele2? Hej JA, de har nog "kontohaveri"......... Mer vanligt än ovanligt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vectra Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 Det kan oxå vara en mjukvarubrandvägg som plötsligt fått spatt..... Jag skulle testat att stänga av den en minut o se om det funkar då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.