Gå till innehåll

problem med F8...


avskedsfest

Recommended Posts

Hej

Jag kan komma in i bios (F2) och i ngt som kallas "setup" (Ctrl P) där jag kan ändra ngt password

jag har testat både med ett trådlöst tangentbord från Microsoft samt ett vanligt med usb sladd från Dell.

Ingen av tangent borden har dubbla kommandon för F - tangenterna

När ska man trycka F8, innan man kan trycka F2 för att komma in i bios eller efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felsäkert läge är ett alternativ till den vanliga starten av Windows, dvs BIOS ska gå klart och Windows börjar starta och märker då att F8 trycks ned, varpå Windows visar en meny. Mycket sannolikt att ett trådlöst tangentbord inte fungerar eftersom det väl kräver drivrutiner och de har inte installerats än. För att ett USB-tangentbord ska fungera så tidigt i Windows kan det krävas att man ändrar en inställning i BIOS. Inställningen kan t ex heta "USB Legacy".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cilla, du är min drotting!!!

 

Jag gick in i Bios och hittade lite valmöjlighet för USB. Jag kunde välja "endast mus och tangent bord" eller "all". Valde att allt skulle fungera, när jag gjort det fungerade allt som det ska och jag kunde tryck F8 och komma in windows menyn

 

Börja jag välja att endast mus och tangentbord ska fungera eller eller är ok med att alla USB enheter fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höll på med en laptop och det var omöjligt att få F8 att fungera. Då tog jag den hårda vägen: Stängde av datorn (med windows igång) med knappen! Sedan startade jag datorn och då kom menyn upp. Bara att välja felsäkert läge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cilla, du är min drotting!!!

 

Jag gick in i Bios och hittade lite valmöjlighet för USB. Jag kunde välja "endast mus och tangent bord" eller "all". Valde att allt skulle fungera, när jag gjort det fungerade allt som det ska och jag kunde tryck F8 och komma in windows menyn

 

Börja jag välja att endast mus och tangentbord ska fungera eller eller är ok med att alla USB enheter fungerar?

 

:D Vad bra att det hjälpte!

 

Jag tror nog du kan ha allt-inställningen om du inte får problem med andra USB-enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...