axex122 Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 (edited) På den senaste tiden har min dator varit mycket långsam och trög när jag har spelat spel. Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde berätta vad som jag behöver uppgradera på min dator. Det hade varit ett fint tillfälle att utnyttja mellandagsrean. Här är en bild på mina systemegenskaper: När jag köpte datorn fanns det 2 gb ram installerat men jag köpte till 4 gb. Jag skulle verkligen uppskatta ett bra svar såhär ser min prestandaklassifering ut. Edited December 29, 2012 by axex122 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 32-bits windows är snabbare än 64 enligt mig, har testat båda på min bärbara dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Tryck på Prestandaklassifering och visa oss hur det ser ut där. Det krävs 64-bitars Windows för att hantera 6 GB RAM-minne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
axex122 Posted December 29, 2012 Author Share Posted December 29, 2012 Nu har jag lagt in en bild på prestandaklassiferingen där upp i posten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Då verkar det som att det är grafikkortet som är den svaga länken i din dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 32-bits windows är snabbare än 64 enligt mig, har testat båda på min bärbara dator. Det är generellt ingen skillnad i prestanda mellan 32 och 64-bitars, däremot kan man få bättre prestanda i 64-bitarsläge om spelen körs i 64-bitar eller om man kör i UEFI-läge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts