Gå till innehåll

Sandstone50

Recommended Posts

Var hittar du dom kopiorna?

 

Jag använder också Picasa, men hittar inga kopior, såvida jag inte själv skapar dom.

 

Det bästa kanske är, att inte låta Picasa hantera alla bilder. Detta valet får man vid installationen. Klickar jag på en bild, så ska ju inte Picasa visa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har säkert av misstag skapat dom själv, men det är ju eländigt uppenbarligen att bli av med.Så vida man inte ska ta bort ett och ett....tar TID

Nåt förslag ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har säkert av misstag skapat dom själv, men det är ju eländigt uppenbarligen att bli av med.Så vida man inte ska ta bort ett och ett....tar TID

Nåt förslag ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Picasa kan du via högerklick på en bild öppna den mapp som bildfilen ligger i. Öppna två identiska bilders mappar, och ta ställning till vilken som som är kopia och kan tas bort. Kopiorna ligger kanske alla i samma mapp (+ ev. undermappar), som då kan tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har säkert av misstag skapat dom själv, men det är ju eländigt uppenbarligen att bli av med.Så vida man inte ska ta bort ett och ett....tar TID

Nåt förslag ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JOWA om jag följer ditt råd så är det ju ett och ett som gäller, då kan man ju lika gärna gå igenom hela eländet och kolla :-(

Kanske ide om bättre brogram i stället ??

Du brukar ju alltid ha superbra ideer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa som sagt på ett bildpar. Troligen kan du då se att kopian ligger ihop med övriga kopior i en mapp. På så sätt bör du således kunna bli av med en hel mapp med kopior i en radering. Men var försiktig, så att du inte raderar för mycket…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry JOWA, men jag får inte upp några bildpar av dom jag vet det finns dubletter av....

får väl ta det "som en karl" och ta bort ett och ett när dom dyker upp, men kanske du har bra förslag på annat bildprogram ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack JOWA, du är fantastisk, dej kan man alltid lita på.

Kan du även tänka dej tipsa om en surfplatta på max 5000, eller är det nåt ytterligare på gång snart så man ska vänta :-)

(kommer ju alltd nåt nytt strax man handlat...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Har kollat, verkar inte dumt alls. har just nu  dessa 3 framför mej....

http://www.pricerunner.se/pc/224/Surfplattor-och-Tablets-produktjämförelse?c_2840773=2840773&c_2838219=2838219&c_2833644=2833644

 

synpunkter... snart går jag och handlar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...