Gå till innehåll

Räcker det med Comodo Internet Security gratisversionen


Gå till lösning Löst av berraåsnobben,

Recommended Posts

Jag har installerat i min bärbara Comodo Internet Security och Malwarebytes Anti-Malware även windows brandvägg är inkopplad.

Jag har Win XP skall jag ha något mer eller räcker detta..

 

Om man jämför min andra dator som har ESET Nod Antivirus 6.0 och windows brandvägg + win XP

 

Vilken är säkrast svår fråga men vilken skall man välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om brandväggen i Comodo Internet Security är aktiverad, skall Windwowsbrandväggen inte vara aktiverad. Jag vill minnas att den inaktiveras då CIS installeras.

 

Min bedömning är att CIS ger det bästa skyddet. Förklaringen är enkel: CIS ger inte okända program fritt tillträde till ditt system. Antingen isoleras de automatiskt i sandlådan, eller (om det är ett installationsprogram) får användaren välja att köra det utan restriktioner, isolerat, eller inte köra det alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat i min bärbara Comodo Internet Security och Malwarebytes Anti-Malware även windows brandvägg är inkopplad.

Jag har Win XP skall jag ha något mer eller räcker detta..

 

Om man jämför min andra dator som har ESET Nod Antivirus 6.0 och windows brandvägg + win XP

 

Vilken är säkrast svår fråga men vilken skall man välja?

 

Ja då det räcker med xp brandvägg, jag har aldrig använt någon brandvägg i min dator och har aldrig stött på problem, har bara använt windows eget brandvägg.

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat i min bärbara Comodo Internet Security och Malwarebytes Anti-Malware även windows brandvägg är inkopplad.

Jag har Win XP skall jag ha något mer eller räcker detta..

 

Om man jämför min andra dator som har ESET Nod Antivirus 6.0 och windows brandvägg + win XP

 

Vilken är säkrast svår fråga men vilken skall man välja?

 

 

Själv skulle jag ha valt ett gratis alternativ:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/security-essentials-download

 

http://www.avast.com/en-se/index

 

Samt Windows egen brandvägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...