Gå till innehåll

Felmeddelande


Korpen

Recommended Posts

Hej jag får vid varje uppstart ett felmeddelande som lyder: ( HP system tray har slutat att fungera ) och det är min skrivare som heter Laserjet PRO CP 1025 Color Printer och när jag ska skriva ut får jag ett annat felmedelande som lyder: ( HP CP1020 SM EXE 64 bit har slutat fungera )..det går att skriva ut och jag har avinstallerat drivrutinen och installerat på nytt med likadant felmeddelande..felmeddelandena har varit en till två månader och före det har det aldrig varit några problem..

 

Jag har Windows 7 Home Premium 64 bitars med SP1 och fullt uppdaterat..har även provat att ladda ner ny uppdatering från HP:s hemsida och trodde jag skulle få en nyare drivrutin..men den drivrutinen jag laddade ner från HP:s hemsida och även drivrutinen jag fick med på CD tycker jag är väldigt gamla..båda är från 2010 och då var inte 64 bitars operativsystem riktigt lanserat fulle ut så det borde finnas nyare drivrutin eller en lösning på felmeddelande..

 

Jag bifogar två bilder på felmeddelandena så ni ser hur det ser ut..

 

Tacksam för all hjälp jag kan få..

 

post-12394-0-31808300-1363010649_thumb.j

 

post-12394-0-87218000-1363010677_thumb.j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej gsb..gick inget vidare via windows update..körde en annan variant och gick in med kommandot msconfig och bockade ur system tray i autostarten så nu är felmeddelandet borta och skrivaren funkar ändå...enligt mig borde dom kanske släppt en något nyare version av drivrutinerna..men men jag får gilla läget..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej gsb..gick inget vidare via windows update..körde en annan variant och gick in med kommandot msconfig och bockade ur system tray i autostarten så nu är felmeddelandet borta och skrivaren funkar ändå...enligt mig borde dom kanske släppt en något nyare version av drivrutinerna..men men jag får gilla läget..

 

Hej Korpen, kolla här på HP-sidan, denna driver verkar vara från 2013...

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&lc=en&cc=us&dlc=en&sw_lang=&product=4052957#N190

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack frederik kollade in den drivern och den var lite nyare..jag ska ta hem drivisarna och jobba lite med det här ikväll..har lite mycket i nuläget..Tack hur det än går-)

 

Du har en enkel skrivare, lägg bara in "drivrutinen" och välj bort resten av programvaran (som är överflödig)

det är i klass med bloatware, och ger ofta problem när det laddas, som i ditt fall.

 

Programmet (du disabla) vill lägga skrivaren i ett cachat startläge, och ev. vill ta kontrollen över dina toner,

så du kan uppsöka Butiken snabbare. Vet du mer exakt vad du missa nu när inte programmet inte laddas?

 

Att välja med programvaran, fyller en bättre funktion när det gäller 4-in-one -skrivare med kopiator/scanner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...