Gå till innehåll

Google tar bort alla "ad-blocking"-program från Google Play


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Ups, där försvann Google Chrome forever från min computer...

Vad har detta med din dator att göra? Ovanstående handlar om telefon-appar till Android... vilket kanske bör påpekas.

Det går dessutom, i de flesta fall, utmärkt att installera nämnda appar direkt från utvecklarnas hemsidor.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har detta med din dator att göra? Ovanstående handlar om telefon-appar till Android... vilket kanske bör påpekas.

Det går dessutom, i de flesta fall, utmärkt att installera nämnda appar direkt från utvecklarnas hemsidor.

 

Jag har länge haft mina funderinger kring Google, företagets policy och det sättet man samlar info på.

Dessutom är jo IE 10 ganska potent idag, Bing en bra sökmotor och jag har faktisk mer förtroende för MS än för Google.

Visst borde det framgå att inlägget är om Android, ett OS jag anser vara ganska dåligt, därför blir det en Winphone när min HTC-Wildfire ska bytas ut, testade en Nokia Lumia lite några dagar, mycket kräm i den biten till priset får jag säga...

Trevlig helg e-son

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har android telefoner visserligen, men jag brukar blockera Google Play med adblock. B)

 

Edit :

Jo, det är långt ifrån alla tillverkade telefonmodeller med android OS som stöds hos Google Play, och då får man lika förbenat leta

runt på nätet efter ett lämpligt ställe att ladda ned hos. För att få det att fungera i detta fall med Google Play får man kontakta tillverkaren av telefonen. Dessutom lägger allt fler tillverkare sina appar till just GP och de kan inte laddas ned hos apptillverkaren.

Det är ungefär som om en Windows dator inte kan få uppdateringar eftersom det är fel modell på datorn. :wacko:

Redigerad av jarru
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Testade för skojs skull att installera Firefox hos Google Play, Android 4.1.1 ,,, :    "loading device compability,, you don't have any devices"

Tycker att det är osedvanligt korkat "svar", och det går inte att hämta med PC'n heller. Tillverkaren har lustigt nog lagt in FF som option eller kan hämta hos Mozilla. Vet hur det ska fungera, men poängen är att det är Android OS och att det går att hämta på andra ställen.

Fattar inte vitsen med Google Play. :blink:

 

Hämta adblocks någon annanstans.

Redigerad av jarru
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...