Gå till innehåll

Win essential


bobcat

Recommended Posts

Har försökt att installera win essentials 2012,men får till svar att jag redan har senaste versionen , men kan inte se att den är installerad ,finns varken under program eller under avistallation. Så var finns den ?

 

Kör Windows 7 home.

Redigerad av bobcat
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Essentials 2012, består ju utav flera program, som synes på länken nedan. Själv har jag endast använt WLM som nu inte finns kvar längre, sedan MS köpte Skype som ersättare. Om Skype ingår i programsviten, har jag ingen aning om eller om krockar och fel uppstår, när WLM byts till Skype.

 

Skype hos mig, fungerar som det alltid gjort, den enda ändringen är att jag uppdaterat programmet till senaste versionen. Har man flera datorer, kan man ju bara ha det på en i taget.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Essentials

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Du klickar på Start och skriver "essentials"  i textrutan så bör Du få upp "Microsoft Security Essentials" - om det är installerat.

Om du har det så högerklicka och välj "öppna filens sökväg".

 

Själv så hittar jag det under C:> "Program> Microsoft Security Client."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök med ominstallation, avinstallera så här och sen nyinstallera

 

Så här avinstallerar du Windows Essentials-program manuellt i Windows 7 eller Windows Vista

Gör så här om Windows Essentials inte finns med i listan under Program och funktioner eller om du har problem med att avinstallera därifrån:

  1. I 32-bitarsversioner av Windows klickar du på Start-knappen 4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33_0.j. I sökrutan skriver du %programfiles%\Windows Live\Installer (eller kopiera och klistra in) och trycker på Retur.
    I 64-bitarsversioner av Windows klickar du på Start-knappen 4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33_0.j. I sökrutan skriver du %programfiles(x86)%\Windows Live\Installer (eller kopiera och klistra in) och trycker på Retur.
  2. Dubbelklicka på wlarp.exe och välj sedan alternativet Ta bort ett eller flera Windows Live-program.

  3. Markera det program eller de program som du vill avinstallera och sedan på Avinstallera.

Hämtat från:

 

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-live/essentials-uninstall-ui

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Du klickar på Start och skriver "essentials"  i textrutan så bör Du få upp "Microsoft Security Essentials" - om det är installerat.

Om du har det så högerklicka och välj "öppna filens sökväg".

 

Själv så hittar jag det under C:> "Program> Microsoft Security Client."

Nu är det ju inte security essentials jag försöker hitta på min dator utan windows live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...