Gå till innehåll

problem med ikoner och "strömsparläge"


shysstkille

Recommended Posts

Hej

Jag använder mig av ett program där ikonen som är på genvägen och på programmet försvinner men själva genvägen och programmet funkar ändå men bara att ikonen är borta och istället ser det ut som ett "gammalt papper",ngn annan här som har varit med om ngt liknande?, berätta gärna i sådana fall hur ni åtgärdade det om ni nu lyckades att åtgärdade det!

 

När jag har satt datorn i "strömsparläge" så sätts den igång av sig själv efter en stund,ngn här som kan hjälpa mig?

 

Windows 7 är nyinstallerat på den och moderkortet är ett "gigabyte ultra durable 3"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

1) Högerklicka på ikonen, välj Properties -> Change Icon, leta upp exe-filen och klicka på oOK. Välj sen rätt ikon och klicka på OK igen ett par ggr.

 

2) Kolla om det i egenskaperna på nätverkskortet är inställt på att den får väcka datorn ur strömspar.

Redigerad av gsb
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag använder mig av ett program där ikonen som är på genvägen och på programmet försvinner men själva genvägen och programmet funkar ändå 

 

Nu är du i tre olika trådar och drar i denna fråga.

Mao, så fungerar ditt avinstall-progg, men den har tappat den "rätta" ikonen, rätt tolkat?

 

Isf.  har det buggat lite för dig, om jag tolkar ditt problem rätt.

 

1. Du kan gå in programmets mapp, och dra ut en ny genväg från "startfilen",

2. Eller installera om programmet

3. Eller hö-klicka på den "färglösa ikonen" - och ge den en valfri lämplig, det finns massor att välja på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...