Gå till innehåll

Mozilla Thunderbird


Tord

Recommended Posts

jag vill se att mitt mail har blivit öppnat .....läskvitto ?

Tänk bara på att väldigt många (som t ex jag) har inaktiverat funktionen att skicka läskvitto. Det kan alltså mycket väl vara så att mailet är läst även om du inte fått något läskvitto.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste va blind kan inte hitta den  ???

Det är menyn i själva mailet som du skall titta, inte den menyn för programmet TB.

nej nej, i Tbirdens menyrad är det jag menar "Verktyg -> Inställningar -> Skriva -> Allmänt"

På nedersta raden står det"Ange hur Thunderbird ska hantera läskvitto" där finns en knapp "Mottagningskvitto" trycker man på den kommer en ruta upp och då ska översta rutan markeras "Begär alltid mottagningskvitto".

Lite längre ner i rutan finns det radioknappar där du får alternativ på vad du ska göra med kvitton när de anländer...

Är det inte detta du är ute efter ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej nej, i Tbirdens menyrad är det jag menar "Verktyg -> Inställningar -> Skriva -> Allmänt"

På nedersta raden står det"Ange hur Thunderbird ska hantera läskvitto" där finns en knapp "Mottagningskvitto" trycker man på den kommer en ruta upp och då ska översta rutan markeras "Begär alltid mottagningskvitto".

  Jag jorde en liten miss när jag kollade först :(, men det funkar både i själva programmet och i mailet. På exakt samma sätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den jag har som heter version 1.0.6 (20050716) så stämmer inte det med 1.0.5.

Men nu har jag efter mycket klickande hit o dit hittat , den ligger nu mera i -verktyg -kontoinställningar :)

Men tack för er hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

1.0.6 och 1.5 är inte samma, uppdatera om du vill...

Hej

Av "sjävbevarelsedrift" ska man uppdatera............... :P

oavsett om man vill eller inte.

Man ska inte köra gammalt "junk",  gäller alla program.

http://www.mozilla.com/

Firefox 1.5 samt Thunderbird 1.5 är då de som Mozilla rekommenderar.

Båda är också "härdade" just nu mot "busets" smörja. 

  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...