jvl Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Jag vill byta språk från svenska till engelska i office (excel är det enda program jag använder). Jag har två screenshots som visar mina försök. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 I undre bilden, markera Svenska och klicka på Ange som standard. Starta om alla öppna Office-program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jvl Posted July 14, 2013 Author Share Posted July 14, 2013 Så, trots att jag vill ha engelska som språk (se övre bilden) tycker du att jag ska byta till svenska i den undre bilden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Förlåt, jag läste åt fel håll... Välj Engelska i alla rutor och starta sen ommalla Office-program, det borde fungera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jvl Posted July 14, 2013 Author Share Posted July 14, 2013 jag tycker att jag har valt engelska i alla rutor, se bilderna. har jag inte? kan starta om datorn och testa, men är valen i bilden korrekta eller ej? (kanske är fel ställe att ändra det på.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Vad du har angett är att du ska ha samma språk som Windows. Är det på engelska? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jvl Posted July 15, 2013 Author Share Posted July 15, 2013 Nej, datorns språk är svenska. Men då vill jag ändra datorns språk till engelska, det är lika bra -- det underlättar när man ska googla efter lösningar. Var ställer jag in hela datorns språk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Om det är Windows 7 Home Premium så går det inte, utan med Home Premium får man det språk man köper. Däremot en uppgradering till Windows 7 Ultimate tillåter språkbyte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jvl Posted July 17, 2013 Author Share Posted July 17, 2013 Windows 7 Entrerprise. Tillåter det språkbyte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Endast större företag kan väl ha giltiga licenser för Enterprise och de vet väl redan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jvl Posted July 17, 2013 Author Share Posted July 17, 2013 datorn tillhör ett större företag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Har ni inte IT-support på företaget som borde kunna svara på dina frågor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jvl Posted July 17, 2013 Author Share Posted July 17, 2013 Företaget, gymnasieskolan, har ledigt över sommaren. Svaret på era frågor är således: nej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 (edited) Gäller visserligen Vista... http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-vista/install-a-display-language Kolla även här (en bit ner på sidan): http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-desktop/how-to-change-system-language-of-windows-7-home/d58fb37b-cb02-41c8-986f-22582fd35a12 Edit: Förtydligande och tilägg Edited July 17, 2013 by gsb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts