Gå till innehåll

samsung problem ?


Nilsson

Recommended Posts

Hejsan.

Jag har en Samsung GT-S 5830i och när jag pratar på Skype i mobilen så försvinner trådlösa ikonen ofta och då bryts samtalet, denna ikon på mobil-telefonen > wifi%20symbol.jpg

 

 

Vad skall man göra åt detta irriterande problem ?

 

 

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är den inställd i WiFi inställningarna att den ska inaktivera just WiFi vid inaktivitet, kolla inställningarna här:

 

Quote
Wi-Fi sleep policy by pressing Settings->wireless and network->Wi-Fi settings, now press menu-> Advanced.

 

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det nåt i loggarna på din router då, t.ex om DHCP renew misslyckats, eller nåt annat som kan vara orsaken? har du bra signalstyrka?

Finns väl nåt som heter skype-wifi iaf i Windows versionen av skype kan detta vara något som ställer till det i skype på android med (om det finns)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du kunna skriva vilken mjukvaru-version du har? Då menar jag de uppgifter som finns under "OM" i telefonen... t ex vilken firmware, kernel osv du har installerad. Det hjälper att felsöka och även om det finns officiella fixar hos t ex Samsung

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du kunna skriva vilken mjukvaru-version du har? Då menar jag de uppgifter som finns under "OM" i telefonen... t ex vilken firmware, kernel osv du har installerad. Det hjälper att felsöka och även om det finns officiella fixar hos t ex Samsung

 

// Manneman

 

Nätverk -Sweden Mobile

Typ av mobilt nätverk - EDGE

Tjänstestatus - I drift

IMEI SV - 01

Modellnummer - GT-S5830i

Android Version - 2.3.6

Basbandsversion - S5830iXXLV1

Grundversion - 2.6.35.7

Kompileringsnr - GINGERBREAD.XXLV1

Nätverk - Sweden Mobile

Signalstyrka -69dBm 20 asu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det nåt i loggarna på din router då, t.ex om DHCP renew misslyckats, eller nåt annat som kan vara orsaken? har du bra signalstyrka?

Finns väl nåt som heter skype-wifi iaf i Windows versionen av skype kan detta vara något som ställer till det i skype på android med (om det finns)..

 

 Sep 28 10.21.44 2013 bd.85.11.4f.a6.a2(unknown) get IP 192.168.2.5

såhär står det nästan varje minut på loggarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar sa flundra, jag inte helt hundra men signalstyrkan är nog problemet. Kanske en dum fråga, men har du kallstartat "phönen" ?
Det borde inte vara ngt problem med Skype eller telefonen som sådan, de brukar fungera med "default" inställningar.

Något skumt är det

 

Edit : jag hoppas att jag inte trampar någon på tåarna eftersom ni har redan gett goda ide'er( heter det tårna eller tåarna ? )

Redigerad av jarru
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat KIES i datorn? Om du har det får du då besked att telefonen är uppdaterad? Om så är fallet så borde det inte vara mjukvarurelaterat... Din telefon använder en "gammal" version av Android och den uppdateras inte längre, så det ska vara om Samsung har släppt några "fixar" som relaterar till WiFi problem. Några sådana hittar jag dock inte. Därmed är jag inne på samma spår som Jarru... telefonen funkar troligen som den ska i "default", men att det är lite si och så med signalstyrkan.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fundering, det brukar fungera även om det finns en låg mottagning men att tex Skype kan flippa ur istället.
Har routern inställningar för att den sända över flera kanaler, om det är "dåligt kräm" i den, eller om det finns
nytt firmware till routern ? Är kanske ute och cyklar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du skriver "inte lyckats"... menar du att det inte finns någon då?

 

Jag har inga ytterligare förslag mer än att det möjligen är problem med din router. Det finns inga kända buggar hos Samsung som motsvarar det problemet du beskriver. Däremot finns det andra WiFi problem, men det handlar om att det inte kopplar upp över huvud taget.

 

För att kolla om det är din router som strular så kan du kanske testa att låna någon annans WiFi och se om det funkar som det ska. Då har du i alla fall konstaterat var felet finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...