Nilsson Postad September 27, 2013 Dela Postad September 27, 2013 (redigerade) Hejsan. Jag har en Samsung GT-S 5830i och när jag pratar på Skype i mobilen så försvinner trådlösa ikonen ofta och då bryts samtalet, denna ikon på mobil-telefonen > Vad skall man göra åt detta irriterande problem ? Redigerad September 27, 2013 av Nilsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
jarru Postad September 27, 2013 Dela Postad September 27, 2013 Det har nog inte att göra med telefonen som sådan, behöver du ha en telefon ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Nilsson Postad September 27, 2013 Författare Dela Postad September 27, 2013 (redigerade) Det har nog inte att göra med telefonen som sådan, behöver du ha en telefon ? Vad är det för fel då om det inte har med telefonen att göra ? Och ja jag behöver ha en telefon !! Redigerad September 27, 2013 av Nilsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
si3rra Postad September 27, 2013 Dela Postad September 27, 2013 (redigerade) Kanske är den inställd i WiFi inställningarna att den ska inaktivera just WiFi vid inaktivitet, kolla inställningarna här: Quote Wi-Fi sleep policy by pressing Settings->wireless and network->Wi-Fi settings, now press menu-> Advanced. Redigerad September 27, 2013 av si3rra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
jarru Postad September 28, 2013 Dela Postad September 28, 2013 (redigerade) Skojade lite, ta det inte illa Redigerad September 28, 2013 av jarru Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Nilsson Postad September 28, 2013 Författare Dela Postad September 28, 2013 (redigerade) Kanske är den inställd i WiFi inställningarna att den ska inaktivera just WiFi vid inaktivitet, kolla inställningarna här: Den är inställd på: Wi-Fi viloläge: ALDRIG . Redigerad September 28, 2013 av Nilsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
si3rra Postad September 28, 2013 Dela Postad September 28, 2013 Står det nåt i loggarna på din router då, t.ex om DHCP renew misslyckats, eller nåt annat som kan vara orsaken? har du bra signalstyrka? Finns väl nåt som heter skype-wifi iaf i Windows versionen av skype kan detta vara något som ställer till det i skype på android med (om det finns).. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Manneman Postad September 28, 2013 Dela Postad September 28, 2013 Skulle du kunna skriva vilken mjukvaru-version du har? Då menar jag de uppgifter som finns under "OM" i telefonen... t ex vilken firmware, kernel osv du har installerad. Det hjälper att felsöka och även om det finns officiella fixar hos t ex Samsung // Manneman Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Nilsson Postad September 28, 2013 Författare Dela Postad September 28, 2013 Skulle du kunna skriva vilken mjukvaru-version du har? Då menar jag de uppgifter som finns under "OM" i telefonen... t ex vilken firmware, kernel osv du har installerad. Det hjälper att felsöka och även om det finns officiella fixar hos t ex Samsung // Manneman Nätverk -Sweden Mobile Typ av mobilt nätverk - EDGE Tjänstestatus - I drift IMEI SV - 01 Modellnummer - GT-S5830i Android Version - 2.3.6 Basbandsversion - S5830iXXLV1 Grundversion - 2.6.35.7 Kompileringsnr - GINGERBREAD.XXLV1 Nätverk - Sweden Mobile Signalstyrka -69dBm 20 asu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Nilsson Postad September 28, 2013 Författare Dela Postad September 28, 2013 Står det nåt i loggarna på din router då, t.ex om DHCP renew misslyckats, eller nåt annat som kan vara orsaken? har du bra signalstyrka? Finns väl nåt som heter skype-wifi iaf i Windows versionen av skype kan detta vara något som ställer till det i skype på android med (om det finns).. Sep 28 10.21.44 2013 bd.85.11.4f.a6.a2(unknown) get IP 192.168.2.5 såhär står det nästan varje minut på loggarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
jarru Postad September 28, 2013 Dela Postad September 28, 2013 (redigerade) Undrar sa flundra, jag inte helt hundra men signalstyrkan är nog problemet. Kanske en dum fråga, men har du kallstartat "phönen" ?Det borde inte vara ngt problem med Skype eller telefonen som sådan, de brukar fungera med "default" inställningar. Något skumt är det Edit : jag hoppas att jag inte trampar någon på tåarna eftersom ni har redan gett goda ide'er( heter det tårna eller tåarna ? ) Redigerad September 28, 2013 av jarru Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Manneman Postad September 28, 2013 Dela Postad September 28, 2013 Har du installerat KIES i datorn? Om du har det får du då besked att telefonen är uppdaterad? Om så är fallet så borde det inte vara mjukvarurelaterat... Din telefon använder en "gammal" version av Android och den uppdateras inte längre, så det ska vara om Samsung har släppt några "fixar" som relaterar till WiFi problem. Några sådana hittar jag dock inte. Därmed är jag inne på samma spår som Jarru... telefonen funkar troligen som den ska i "default", men att det är lite si och så med signalstyrkan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
jarru Postad September 29, 2013 Dela Postad September 29, 2013 En fundering, det brukar fungera även om det finns en låg mottagning men att tex Skype kan flippa ur istället.Har routern inställningar för att den sända över flera kanaler, om det är "dåligt kräm" i den, eller om det finnsnytt firmware till routern ? Är kanske ute och cyklar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Nilsson Postad September 29, 2013 Författare Dela Postad September 29, 2013 Jag har installerat KIES och jag har kollat efter firmware uppdatering, men inte lyckats. vad skall jag göra härnäst ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Manneman Postad September 29, 2013 Dela Postad September 29, 2013 När du skriver "inte lyckats"... menar du att det inte finns någon då? Jag har inga ytterligare förslag mer än att det möjligen är problem med din router. Det finns inga kända buggar hos Samsung som motsvarar det problemet du beskriver. Däremot finns det andra WiFi problem, men det handlar om att det inte kopplar upp över huvud taget. För att kolla om det är din router som strular så kan du kanske testa att låna någon annans WiFi och se om det funkar som det ska. Då har du i alla fall konstaterat var felet finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.