Gå till innehåll

Systembackup, fungerar inte.


Turbopump

Recommended Posts

Jag har för första gången på flera år och windowsversioner inte lyckats skapa en fungerande systembackup för windows 8.1. Jag har tidigare använt ett program Paragon Backup & Recovery free. Funkar inte med windows 8.1. Har nu försökt med det inbyggda som finns under fliken filehistory. Får då upp felmeddelanden om att jag har för lite utrymme för att göra backup. Kan inte stämma då jag har två enheter som är på 877 resp. 760 GB där jag försökt placera backupen. Är det någon här som lyckats skapa en fungerande backup och med vilket program var det? Det skall vara en total backup av hela operativsystemdisken. 

 

Tyvärr börjar windows 8.1. "suga" ganska rejält med diverse konstigheter som man inte drabbats av tidigare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med Windows system backup. Lägger system imagen (C.) på annan partition utan problem. Återställer på 45 sekunder (SSD disk)

Har även testat detta fria program, det funkar väldigt bra. Kollar man lite runt på olika forum så verkar de flesta tycka att det är det bästa gratisprogrammet.

 

Du kan ju installera programmet en gång bara och göra en DVD/USB. Räcker med att endast använda DVD/USB för att göra och återställa image filen. Så slipper du ha programmet  installerat på datorn.

 

 

http://www.macrium.com/reflectfree.aspx

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

En tilläggsfråga: Hur gör man en backup av C: i Win 8.1? Jag hittar inget hjälpmedel i min installation.

 

 

--------

 

 

Fast det funkade ju utmärkt med det anvisade programmet. :)

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...