Gå till innehåll

Superseg IE 11 [LÖST]


anml

Recommended Posts

Jag har googlat halvt ihjäl mig för att finna hjälp men alla säger skit i IE allting och installera Google Chrome istället. Nu vill jag ogärna det så hjälp!!! Problemet är att t ex komplett.se och en del andra sidor har enorma svarstider. Så fort jag börjar att springa runt på sidorna är det gonatt, 5 sek innan det händer något mellan varje klick. Min burk är kliniskt ren från otäcka virus (tack Norton 360) och bra städad av Systweak RegClean Pro. Allt som Microsoft släpper lös är också installerat.  Startar jag Google Chrome istället går allting blixtsnabbt, märkligt.

Har även avinstallerat IE 11 till förmån för IE 10 men felet kom tillbaka och nu är det samma problem med den.

 

Jag kör Home pro 64

 

Någon vänlig själ som har någon idé??

Redigerad av anml
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv hade jag samma problem med IE11, så jag avinstallerade den och fortsätter med IE10.

Det fungerade inte med bank-id heller på ie11 så anledningarna att gå tillbaka till 10:an är flera.

I övrigt gillar jag ie och använder den till de viktiga sakerna.. annars provar jag gärna nya webläsare som är eller uppges vara snabba, dock inte chrome som jag inte gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Norton inte verkar reagera på olämpliga tillägg till webbläsare kan det ju vara värt att göra en återställning av IE så att alla tillägg blir inaktiverade, alla inställningar ställda till standard mm.

Se http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/change-ie-settings (välj rätt version av Internet Explorer till höger).

 

Om det inte hjälper pröva med att ta bort cookies och tillfälliga internetfiler enligt beskrivningen för webbhistorik på samma sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Norton inte verkar reagera på olämpliga tillägg till webbläsare kan det ju vara värt att göra en återställning av IE så att alla tillägg blir inaktiverade, alla inställningar ställda till standard mm.

Se http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/change-ie-settings (välj rätt version av Internet Explorer till höger).

 

Om det inte hjälper pröva med att ta bort cookies och tillfälliga internetfiler enligt beskrivningen för webbhistorik på samma sida.

 

Cookies och tillfälliga saker har redan testat men det verkar faktiskt bättre nu efter att ha testat ditt första förslag :-)

Hoppas det håller i sig.

 

Stort tack för hjälpen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå igenom de installerade tilläggen och se till att avinstallera de som inte behövs, i stället för att bara inaktivera dem som nu och då det är lätt hänt att de blir aktiverade igen.

 

Det var så lite så :)

 

Jag är en glad man för det fungerar fortfarande bra! Konstigt att så lite kan göra så mycket.

Men med lite hjälp blev patienten kurerad.

 

Alla trevliga forumbesökare får ha en härlig kväll :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...