Gå till innehåll

WIFI "förstärkare"


Sandstone50

Recommended Posts

Vet inte om jag är för optimistisk, men kan det tänkas finnas nåt antennliknande att koppla på mobilen för att bättre fånga upp wifi i närheten ?? Praktiskt på hotell utomlands har jag just erfarit.

På Thailändska Koh Lanta så har mest varje hotell wifi och enligt fickdatorn god signalstyrka, men ändå ett elände med uppkopplingen. Önskar jag kunde råda bot på det till nästa resa - med er hjälp

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Thailändska Koh Lanta så har mest varje hotell wifi och enligt fickdatorn god signalstyrka, men ändå ett elände med uppkopplingen. 

 

Halloj Sandis..

 

Joo, så dina vänner å andra har starkare signal än din, det vet du säkert dåja?

Köpte inte du en ny androidmobil med tips härifrån?

Isf. har du garanti på den, MEN sånna här garantiärenden kan vara svåra att få åtgärdade.

 

Prova en "boost-app"?

Den skall fungera som så att den lägger lite mer ström på wifi-delen, 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bosscellular.wifi.boost&hl=sv

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha...boost app. Ska def. testa vid nästa resa om ca fyra vackor. tack för tipset.

Angående ny telefon, så blev det ingen eftersom jag fick ett nytt glas...gick på garantin...

Tack Marion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha...boost app. Ska def. testa vid nästa resa om ca fyra vackor. tack för tipset.

Angående ny telefon, så blev det ingen eftersom jag fick ett nytt glas...gick på garantin...

Tack Marion

 

Du kan ju testa hemma, så vet du.

prova var du tappar signalen, lägg sedan i appen och se om det blir bättre effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...