Gå till innehåll

jag får felmeddelande "this version of xpress install does not support win98/ME"


shysstkille

Recommended Posts

Hej

Jag hoppas att ngn här kan hjälpa mig,jag har installerat windows 8.1 på min dator (vid köp var det windows 7-64 bit på den),när jag nu kör i skivan för moderkortet (tror jag det heter) så får jag följande meddelande

"this version of xpress install does not support win98/ME",vad betyder det och går det att åtgärda?

 

mvh

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Xpress Install, alltså installationsprogrammet, känner inte igen Windows 8.1. Därför får du det felmeddelandet. Nu är det ganska stor risk att drivrutinerna på din skiva inte passar något vidare i Windows 8.1 så det kanske är en bra idé att plocka hem det du behöver från datortillverkarens hemsida.

 

Ett alternativ kan vara att manuellt installera drivrutinerna på skivan. Genom Enhetshanteraren han du uppgradera dom en och en. Rikta bara sökvägen till din CD/DVD-spelare. Högerklick på den enhet som ska uppdateras, välj "uppdatera drivrutin". "Välj drivrutin som redan finns på datorn" och bläddra dig fram till roten av skivan och låt datorn göra resten.

 

Skulle dock råda dig att ta de senaste via tillverkarens hemsida.

 

Nu förutsätter jag blint att det är drivrutiner det handlar om, eftersom du använder skivan som följer med datorn. Gäller det däremot datorspecifika program så kan du prova att bläddra fram på skivan och installera det manuellt.

 

 

 

Mvh // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Xpress Install, alltså installationsprogrammet, känner inte igen Windows 8.1. Därför får du det felmeddelandet. Nu är det ganska stor risk att drivrutinerna på din skiva inte passar något vidare i Windows 8.1 så det kanske är en bra idé att plocka hem det du behöver från datortillverkarens hemsida.

 

Ett alternativ kan vara att manuellt installera drivrutinerna på skivan. Genom Enhetshanteraren han du uppgradera dom en och en. Rikta bara sökvägen till din CD/DVD-spelare. Högerklick på den enhet som ska uppdateras, välj "uppdatera drivrutin". "Välj drivrutin som redan finns på datorn" och bläddra dig fram till roten av skivan och låt datorn göra resten.

 

Skulle dock råda dig att ta de senaste via tillverkarens hemsida.

 

Nu förutsätter jag blint att det är drivrutiner det handlar om, eftersom du använder skivan som följer med datorn. Gäller det däremot datorspecifika program så kan du prova att bläddra fram på skivan och installera det manuellt.

 

 

 

Mvh // Manneman

 

Hej

Tack för ditt svar,menar du tillverkaren av moderkortet (Gigabyte)?,,jag köpte maskinen från en dataaffär som byggde den till mig så det är ju inte någon "acer" eller liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag hoppas att ngn här kan hjälpa mig,jag har installerat windows 8.1 på min dator (vid köp var det windows 7-64 bit på den),när jag nu kör i skivan för moderkortet (tror jag det heter) så får jag följande meddelande

"this version of xpress install does not support win98/ME",vad betyder det och går det att åtgärda?

 

mvh

Peter

 

VARFÖR? ..vill du köra skivan som tillhör m-kortets driverpack?

Är det nåt som inte fungerar isf vad? Win8 torde lägga in rubbet på det gamla moderkortet du sitter på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...