Gå till innehåll

Startmenyn Classic Start Menu


CGD

Recommended Posts

Fast i Windows 8.1 finns inte den klassiska startmenyn, menar du startskärmen? på vilket sätt vill du redigera den? eller har du en 3dje parts start meny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Ja jag har installerat Classic start menu. Så jag får ju upp en XP liknande start meny. Jag vill ju redigera hur den ser ut. Office Outlook vill jag i autostartmappen och lite andra förändringar men det kanske inte går?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Om du högerklickar på startknappen så kommer du till denna:

post-6791-0-45266900-1400341461.jpg

Inställningar för just inställningar :)

och om du vill ha upp den som mappar så kan du välja "öppna" så kommer du få upp den i ett utforskaren-fönster

(öppna den delade är den som gäller för alla användare, "öppna" endast för din användare.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nej. Inte alls likt. Jag får upp en mycket lägre lista med helt andra val. Avinstallera program , datorhantering osv.

 

Jag är tillbaka igen. Fick fram menyn du hänvisade till. Det var en annan inställning som jag fick ändra först. Fick öppna både "Öppna" och "Öppna delade start-menyn" så att jag lätt kunde kopiera från den ena till den andra.

 

Återigen si3rra, Tack för hjälpen.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den gör ju att Åttan åtminstone blir uthärdlig. Jag prövade dit förslag men gillar inte hur programmappen fungerar däremot så gillar jag det som kom med från start, Classic with two columns och en Areo starknapp.

Du vet inte om jag kan få fram en ikon för "Öppna skrivbordet" nere i aktivitetsfältet?

Men har hittat fler inställningar som jag skall pröva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredde, helt utmärkt!

Moderatorn, ja vi kan ju alltid hoppas det kommer något bra, men innan jag ser det är jag tveksam.

Dessutom tycker jag inte det är enbart startmenyn utan det finns så mycket annat i Windows som har blivit mindre användarvänligt. Kanske därför många hängde kvar vid XP.

En sak som jag upptäckte igår var att några utav apparna inte fungerade bland annat vädret. Man skulle logga in på Store för att laga appen. Inga problem det flöt på och jag fick skriva in lösenord och två olika e-post adresser. Men sedan tog det stopp! För att komma vidare var jag tvungen att godkänna att mitt lokala konto skulle göras om till ett Windowskonto. Jag vill inte det. På min mail har jag ett lite längre och svårare lösenord och på mitt lokala konto i datorn har jag ett kortare enklare. Varför kan man inte få logga in på Store och One vid behov även om man har ett lokalt konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...