Gå till innehåll

Saknad röstigenkänningsmotor - speech engine


nemojoe

Recommended Posts

Hej!

 

Idag när jag skulle installera ett program som heter VoiceAttack (för att användas för att röststyra spel, bland annat) upptäckte jag att mitt legitima windows 8.1 Pro saknar motorn för detta. 

 

Går man in i kontrollpanelen och försöker konfigurera röstigenkänning, saknas avancerade inställningar och ingenting fungerar. Klickar jag "Starta röstigenkänning" kommer ett felmeddelande upp som lyder enligt följande:

 

"Speech Recognition Error

 

Speech Recognition could not start because the language configuration is not supported.

 

The recognizer language must match the language of the user interface. Please change recognizer language in the Speech Recognition control panel under Advanced Options."

 

Ok, men Advanced Options finns inte. Jag har läst diverse guider på nätet där Advanced Options står listat, liksom hur det visas på bilder, men jag saknar det helt. Skumt.

 

Se inkluderat screenshot.

 

Några tankar kring vad det kan röra sig om och vad jag kan göra åt saken?

 

Bästa hälsningar,

Johan

post-18244-0-77650700-1402344114_thumb.j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har du en betalversion ? ( om det är vad du menar med legitimt ). Vilket språk går den med ? Du kanske kan få en ide.

Röstigenkänning kan fungera olika, om du låter som Arnold Schwarzenegger på engelska kan det kanske inte fungera så bra.

Tittar man bara på telefonsystem med och till olika ställen där de har automatsvar, kan det vara knepigt att få sin röst hörd.

Det ska vara "högt och tydligt". ( jag bryter nog en hel del själv )

Rent maskinellt vet jag inte vad det kan vara för fel

 

Edit : Arnold är häftig med engelskan med tysk brytning,, mycket charmerande och rent av exotisk  :)

 

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...