Gå till innehåll

Problem att ansluta iPhone till PC med windows 7


neo

Recommended Posts

Hej,

 

Har ett irriterande problem som jag inte lyckas lösa, problemet är att när jag försöker ansluta iPhone till PC så hittar den inte enheten. Tjänsten som behövs för att apple enheten ska kunna synas heter "apple mobile device" och den följer ju med iTunes när man installerar det programmet.

Problemet är bara att den tjänsten inte går att starta, när jag manuellt försöker starta tjänsten så får jag ett felmeddelande som säger följande:

"det gick inte att starta tjänsten Apple Mobile Device på lokal dator. Fel 1067: Processen avslutades oväntat."

post-4822-0-12519600-1408103641_thumb.jp

 

Jag googlade då felkoden och det visade sig att det fanns en lösning som gick ut på att avinstallera endast apple mobile device tjänsten och sen installera den på nytt fast med en äldre version som beskrivs här t.ex: http://www.sevenforums.com/software/168972-apple-mobile-device-service-not-started.html

 

Problemet är bara att den versionen av AMD inte finns att ladda ner nånstans längre så det går tyvärr inte att testa detta.

 

Tycker det är konstigt att det inte är fler som har detta problemet och att google lösningarna är utdaterade allihopa, finns inte nån nyare lösning vad jag kan se.

 

Är det nån som vet hur man kan lösa detta? Tacksam för hjälp.

 

Mvh

Redigerad av neo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var länge sedan jag stötte på liknande problem... de senaste versionerna av iTunes har inte haft dessa problem. Jag håller med Cecilia, avinstallera helt och börja från noll. När du avinstallerar så se till att få bort allt som har med iTunes-paketet att göra... Bonjour och hela klabbet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med att ominstallera iTunes?

Har du stängt av antivirusprogrammet för att se om det påverkar?

 

Hej,

 

Ja, jag har testat att stänga av mitt AV + brandvägg (använder ESET) och det hjälpte tyvärr inte. Har också provat att ominstallera iTunes men med samma resultat. Det går inte att starta just den tjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast ominstallera inte, börja med att avinstallera så den försvinner och sedan installera igen.

 

Hej, jag var nog lite otydlig i mitt förra inlägg, jag menade att jag avinstallerade iTunes helt med Revo Uninstaller + scannade med CCleaner och sen installerade jag om programmet efter det. Jag valde också att köra installationsprogrammet som adm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips finns på https://discussions.apple.com/thread/2732329?start=0 särskilt sista posten som tar fram ett exempel på ett program som får iTunes att sluta att fungera, så tänk efter vad du installerade innan problemet började.

 

Ja, jag har läst den tråden också men jag har varken megaupload eller megakey på datorn så jag tror inte dom är problemet här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...