Lasse B Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 (edited) Fråga. Någon som har erfarenhet av Com Hem Tivo ?? Tacksam för ett svar. Lasse B Edited October 5, 2014 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Jag har haft tivo ett par månader nu och fungerar fortfarande inte fel fritt, tillbringat oändligt med tid i samtal med support och även med eget arbete för att felsöka och fixa. Appar som netflix och youtube är under all kritik.Jag uppskattar dock detta med att spela in 3 kanaler samtidigt, jag tittar bara på sånt jag spelat in eftersom det går att snabbspola reklamen.Googlar man på tivo så får man upp mycket kritik och nästan inget positivt.Jag tror dock com hem så småningom lyckas fixa alla fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 (edited) Har inte provat men hört att det varit mycket och konstigt strul, det är ju ingen direkt ny tjänst eller teknik. TiVo har funnits i andra delar av världen sedan 1999. Värt att observera är att man inte får köpa boxen utan den lånas och att om du vill koppla den emot nätet via Wi-Fi krävs att du köper till en nätverksbrygga från Comhem ( https://www.comhem.se/kundservice/hjalp/tivo/anslut-tivo-boxen-tradlost-43404 ). Inte nog med det så använder den inte ditt befintliga Wi-Fi utan har sitt eget via bryggan ( https://www.comhem.se/blob/43416/3/netgear-brygga-data.pdf ) Teknikskribent på M3 gick hårt åt det vilket ledde till lite debatt Artikel: http://m3.idg.se/2.1022/1.528605/com-hem-tivo--tivo-suger/sida/3/sida-3-vad-fan-ar-regn-pa-rutan Comhems svar, samt författarens kommentarer på det: http://m3.idg.se/2.1022/1.529485/com-hem-forsvarar-tivo-i-kolvattnet-av-sagningen Edited October 5, 2014 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Tack för länkarna si3rra. Underhållande läsning som bekräftade de fördomar jag haft om TiVo. "Argumentet 'våra kunder förstår inte att vi kan skapa bättre lösningar än Tivo, därför ger vi dem Tivo' är ett i mitt tycke rätt dåligt argument." Det tycker jag sammanfattar branschen fint. När man är lite insatt i vad som gått att göra i många år, är det svårt att vara nöjd med det som görs idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.