Gå till innehåll

Kan bara öppna ett visst antal sidor


CGD

Recommended Posts

Från idag har jag fått problem med Internet. Jag använder alltid Firefox men problemet gäller även Internet Explorer.

Jag har Windows 8.1 64 bitar, Firefox 33.0 och Internet Explorer 11.0.9600.17351.

Problemet är att jag bara tycks kunna öppna ett mindre antal sidor. Det spelar ingen roll om jag har flera sidor eller ingen sida öppen. Plötsligt öppnas ingen sida alls. Startar jag om datorn så fungerar den ett tag sedan blir det stopp igen.

Någon som har någon ide om hur jag skall fixa till detta?

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antivirus program är Avast Free. Jag använder ju Firefox så jag har nästan ingen reklam alls. Jag tror inget program är speciellt skadligt men jag har ju inte installerat något nytt den senaste månaden.

Men problemen fortsätter. Nu när jag startade datorn var Forumet det första jag startade och jag gick till just denna sida först. När jag var här försökte jag samtidigt öppna www.dagstidningar.com, vilket inte gick. Det kommer up "Servern hittades inte". Ingen annan sida låter sig inte heller öppnas. Samtidigt som jag har denna sida öppen och skriver här försöker jag öppna www.dagstidningar.com i IE vilket inte heller går. Så nu tycks det bara vara en Internetsida i taget oavsett vilket program jag använder.

Jag har nu också märkt att det även är problem med mejlen. Både Office Outlook och Windows live mail rapporterar att nätverket inte är tillgängligt. Även mitt budgetprogram som söker efter uppdateringar varje gång jag startar det rapporterar, ingen nätåtkoms.

Moderkortet har två nätverkskort och jag har prövat bägge med samma resultat.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har löst det hela.

DVD brännaren kopplade jag om från Marvell kontakt till Intelkontakt och då fungerade allt.

Internet kom jag fram till var routerfel så det fick jag ringa till Bredbandsbolagets som fick fixa det i sin ända och nu fungerar Internet helt OK det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...