Gå till innehåll

Kamera Android 4.4.4


Venoms

Recommended Posts

Som några av er vet så har jag rootat och uppdaterat min Samsung SIII (i9300 int), och den fungerar jättebra.

Nu är den hyfsat batterisnål och den tar bra blider som sparas på internminne eller SD-kort.

Problemet har hela tiden varit video, inte att visa utan att spela in på nämnda enhet. Jag har testat en mängd olika kameror från "Play", de flesta funkar sådär någon dag i bästa fall.

Så det går alltid tillbaka till den version av kamera som finns i grundinstallationen. 

 

Nu har jag hittat en detalj som gör att min kamera fungerar riktigt bra och har inte kraschat sedan den senaste uppgraderingen, vilket i sig inte är så länge, men ändå.

 

Jag har installerat en Samsung-App som heter "Paper-Artist" som av någon konstig anledning har en koppling till kameran. Tidigare utan paper-artist, har det funnits ett antal fel i loggarna som jag inte har kunnat förklara och efter mycket letande på nätet fann jag en koppling mellan Paper-artist och kameran på "Nexus", så varför inte prova. Sagt och gjort, laddat hem och installerat Paper-Artist.. nu fungerar kameran.

 

(SlimRom)

Op: Android KitKat 4.4.4

gapps: normal

Kernel: Boeffla-kernel for samsung Galaxy s3 i9300

 

Och: Paper-Artist, Titanium Backup Pro, Super-Su, Sms-Backup, Snowstorm, Root-explorer, Cat-log, SQLite editor, whatsApp och Apk-extractor.

 

Detta är vad jag har i min telefon..

 

Om någon som har problem med kameran skulle vilja testa Paper-artist och sedan meddela resultatet, bra eller dåligt så vi kan få en bra lösning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött att du hittade en lösning. Är dock inte Boeffla-kernel boven i dramat i grunden?

Har du telefonen rootad så rekommenderar jag Greenify. Köpversionen ger ruskigt bra möjligheter att få inaktiva appar att "sova" när dom inte används. Gör underverk för batteritiden och även frigjort RAM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade Greenify.. och den låste telefonen två gånger..så nu är den ute igen..

 

Min kernel gör underverk.. betydligt bättre än originalet.

Naturligtvis kan det finnas en annan kernel som är bättre, men denna är testad och framtagen för telefonmodellen och operativet jag kör för att de ska samverka så bra det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Testade Greenify.. och den låste telefonen två gånger..så nu är den ute igen..

 

Vad trist... har använt Greenify i flera år och det har bara blivit bättre och bättre. Den har t o m fått funktioner som fungerar på orootade telefoner.

 

Min kernel gör underverk.. betydligt bättre än originalet.

Naturligtvis kan det finnas en annan kernel som är bättre, men denna är testad och framtagen för telefonmodellen och operativet jag kör för att de ska samverka så bra det går.

Jag tänkte på kameraproblemet... det brukar härleda till Kernel. Men oavsett... har man hittat det som passar bäst så lägger man gärna tid på att själv felsöka de kvarstående små buggarna och du har uppenbarligen hittat en lösning. Har du postat det på XDA? Misstänker att det fortfarande är huvudforumet för SlimRom... 

 

Oavsett... jag har själv använt SlimRom på flera telefoner och har aldrig upplevt den annat än kanonbra. Det är en genomarbetad funktionsrik ROM på alla sätt. Har dock aldrig testat Boeffla Kernel, det var bar en tanke jag hade.

 

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat en ny lösning på många kameraproblem.. en ny kamera app specialbyggd.

 

http://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/themes-apps/17-fixed-camera-app-lib-cm-aosp-roms-t2505973

 

Var noga med att välj rätt nerladdning till rätt ROM

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...