Gå till innehåll

Programet iexplore.exe slutar svara


roffe12

Recommended Posts

När jag kör tillförlighetsrapporten (Åtgärdscenter) i Windows 7 får jag en varning att iexplore.exe slutat svara och avslutas då det slutat samverka med Windows. Utöver varningen så går kurvan ned en aning utöver varningen. I övrigt märks inget onormalt. Använder Explorer 11.

 

Är det ett tillfälligt fel eller något som skall åtgärdas och i så fall hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nej, inget oväntat har inträffat utöver Tillförlighetsrapporten - det har bara inträffat en gång, i går kl 14:53 och sedan inget mer. Kanske bara var tillfälligt fel och det kanske inte kommer igen - det enda är en notering kl 14:53 i går och då gick tillf kurvan ned en aning.

 

Feltexten är alltså "Programmet iexplore.exe slutar svara och har avslutats då det inte samverkar med Windows"

 

 

Redigerad av roffe12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia,

 

Jo, det verkar som det var en engångsföreteelse och kurvan har planat ut. När man kollar info om felet så står det bara vad som har hänt men inte vad det beror på eller om det finns någon lösning på problemet (så brukar det oftast vara i Windows) - om man söker lösning på problemet får man oftast till svar att det finns ingen lösning och det står i så fall i tillförlighetsrapporten vilket det då inte gör - moment22.

 

Men tack för intresset och ha en bra dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Nu har jag fått en ny "dålig händelse" - en funktion som heter Diagnostic Tracking service har slutat fungera. Ingen lösning finns och jag har kollat upp programmet under "Tjänster" och det ser ut att vara aktivt och i gång. Har försökt ändra det till Manuellt istf Automatiskt så får jag se om det hjälper. Vet inte vad programmet gör för något eller om det är man något man bara kan stänga av (inaktivera).

 

Kurvan har gått ner en bit ytterligare vilket var tråkigt då jag hade en fin rak linje på 9.5 men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows-uppdateringen KB3022345 som kom ut nyligen har med Diagnostic Tracking service att göra. Eftersom det bara är en rekommenderad uppdatering är den inte nödvändig så du kan avinstallera den uppdateringen:

Windows Update - Installerade uppdateringar

Leta reda på KB3022345 och välj att avinstallera den.

 

Källor:

https://support.microsoft.com/sv-se/kb/3022345

http://batcmd.com/windows/10/services/diagtrack/

http://windowssecrets.com/forums/showthread.php/168660-Diagnostic-Tracking-Service

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det ju inte kraschat direkt utan enbart röd varning och att kurvan dippade. Man kanske skall vara mera restrektiv och kolla frivilliga nedladdningar Men nu är varningarna borta och kurvorna pekar år rätt håll liksom vädret här i Götet.

 

Ha de gött och tack än en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...