Gå till innehåll

Windows Update Uppdatering : KB 2976978


Gå till lösning Löst av Lasse B,

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Fråga.

Någon med samma problem, det kommer en uppdatering hela tiden KB 2976978.

När jag kollat efter uppdateringar, blinkar det bara till, så finns den där, tittar jag på installerade, ja då finns den bara 1 gång,

Men i visa uppdateringshistorik syns den flera gånger.

Nu i skrivandets stund har  den kommit 7 gånger, vad kan det bero på, är det från Microsoft, eller är det något fel på update ??

Någon med samma problem. ??

 

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Funderade på, om man skall avinstalera den ??, och sedan ta hem den igen ??

Har dolt KB 2976978, så får man se vad som händer framöver.

Synpunkter, eller skall man låta det bero, och se om det löser sig senare ??

Mvh

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den du har dolt (KB 2919355) är ju den stora uppdateringen för Windows 8.1, den sk Spring Update... det är som typ ett ServicePack för Windows 8.1. Tror inte MS lämnar support på Windows 8 om du inte installerat 8.1 Spring Update och du kan säkert få krabb med andra uppdateringar om du inte gör det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej.

Jag har skrivit fel, den det handlar om är KB 2976978, fel av mig.

Det är denna som kommer hela tiden, den är installerad, men återkommer.

Därför dolde jag den, får se om det löser sig.

Jag ändrar det jag skrivit tidigare.

Ursäkta felskrivningen

Men vad tror du att detta kan bero på ??

 

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På det viset... men då vet vi ju att felet inte ligger där iallafall :P

 

​Har faktiskt ingen aning vad detta kan bero på. Efter att ha kollat runt lite på Microsoft Community så verkar fler ha samma problem

 

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-windows_update/update-kb2976978-failed/811630be-2f5d-4d32-b922-e8849707f039?page=2

 

Antingen så låter du den vara så länge eller håll den dold... glöm dock inte bort den så du kan återkomma till den om några dagar. Då borde MS ha upptäckt problemet och rättat till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland när man får problem att installera uppdateringar på Windows Update så kan man lösa problemet med att Googla på kb-nr och hitta en exe-fil med uppdateringen. Problemet med denna metod här är att det inte finns någon exe-fil för uppdateringen att ladda ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar.

Manneman, en fråga till ang. detta.

Gjorde en systemåterställning till den 7 Juni, där har jag den inte med, den kom alltså igår.

Om jag nu söker igen på uppdateringar, och den dyker upp, tycker du att jag skall installera den, eller bara dölja den istället.

 

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det verkar så är det en bugg med installationen av just den uppdateringen. Å andra sidan är den ju inte ny, så det borde vara fixat vid det här laget. Prova, det kan ju inte skada... bara irriterande om den spökar. Men du behöver inte göra fler systemåterställningar eftersom systemet inte verkar ta skada av den. OM felet ligger hos MS och sättet som den installerar så kommer det bli löst förr eller senare.

 

Vad du kan göra i förebyggande syfte är att tillfälligt stänga av UAC och antivirus innan du installerar den. Likaså kan du köra Diskrensning i administratörsläge och se till att Windows Update-rester är ibockat. Även detta ska du göra innan du uppdaterar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu satt du mig på pottan, administratörsläge, var finner jag det, likaså Update - rester, vad hittar jag det.

Nu tycker du nog att jag börjar bli tjatig.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
Postad (redigerade)

Info, så gott jag kan, kanske hjälper det någon med samma problem, vi får se.

 

Var i kontakt med Microsoft Support, enligt dom var det många med samma problem.

Uppdateringen har att göra med Windowsikonen för W10, den kollar tydligen om datorn är kompatibel med W10.

 

Detta hände, jag formaterade om datorn, blåste den, och sen kom uppdateringen KB 2976978 som en

viktig rekommenderad uppdatering, har kollat att den blev installerad.

 

Men så kom den också som en VALFRI, och enligt Microsoft kunde jag dölja den valfria.

Så sa man till mig, så jag får välan förlita mig på det, just nu.

 

PS: Uppdateringen hade med Windowsikonen för W10, kollar att datorn är kompatibel med datorn, jag har nu ikonen, och datorn är kompatibel med W10.

 

I och med detta avslutar jag nu denna tråd.

 

Med vänlig hälsning

Lasse B

 

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...