bobcat Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Hur kan jag slippa ange lösenordet var enda gång jag loggar in i win 10 ? Quote
Lasse B Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 (edited) När det gäller W10, vet jag ej, men det kanske ?? är det samma som med W8,1. Jag har gjort följande, sök på netplwiz, klicka sedan på ikonen, sen ser du själv, om det nu funkar på W10. Men ett försök skadar inte. Lasse B Edited July 12, 2015 by Lasse B Quote
Manneman Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Hur kan jag slippa ange lösenordet var enda gång jag loggar in i win 10 ? Vete tusan om det går om du använder ett MS-konto att logga in med. Har jag fel så blir du varse det i tråden. Du kan dock göra det lättare för dig själv och ange en PIN-kod istället... det är inte vad du frågar efter men betydligt smidigare. Du hittar det under "Inställningar/Konton/Inloggningsalternativ" Quote
abbadabba Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 det fungera med "netplwiz" ange lösen ordet 2 gånger ok verkställ starta om Quote
Cecilia Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Tänk på att om det är ett Microsoft-konto innebär det att om datorn blir stulen så har tjuven väldigt enkel tillgång till allt som är knutet till kontot, som mejl och innehåll i OneDrive. Quote
Lasse B Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 PS Vill du återställa lösenordet, samma procedur, klicka i användarnamn och lösenord, samt lösenordet. Lasse B Quote
Recommended Posts