Gå till innehåll

outlook 2003+gratis mail ?


Recommended Posts

Hej jag undrar om man på nått vis kan använda sitt hotmail account

i outlook 2003 ? Är lösningen gratis ?

Om inte finns det andra allternativ?

Finns det något gratis allternativ för outlook 2003 ?

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte ssvara säkert när det gäller hotmail, men jag tror att man måste betala för att få pop-konto. Har för mej det är samma med yahoo. Gmail går däremot att att använda i ett vanligt e-postprogram utan att det kostar extra. Säg till om du vill ha ett gmailkonto så skickar jag en inbjudan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

jag tror att man måste betala för att få pop-konto.

Japp, så är det... :(

Men om man är lite klurig, och man absolut måste läsa sin hotmail i outlook fungerar det ibland med att installera webmail på Outlook Express och sedan importera inställningarna i Outlook.

Som sagt tidigare går det bara att läsa, inte skriva, för det behövs ett vanligt pop eller imap konto som du får betala för.

Vulfgar hade däremot ett mycket bra förslag med Gmail, om du nu vill fortsätta med hotmail-adressen, kan du vidarebefodra all mail som kommer på hotmail till ditt gmail-konto som du hämtar till Outlook.

Om det är möjligt att gå andra vägen, att skicka menar jag, så att det ser ut som ditt hotmail-konto är avsändaren vet jag inte, kanske det går att göra en regel som säger att det är en annan som sänder...har inte kollat det ännu, behovet finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Av vad jag kunde läsa från din länk så är det inte möjligt att skicka mail med FreePop.

Du behöver en smtp server för att klara av det. FreePop bara vidarebefodrar mail. Det som de på FreePop rekommenderar är att köpa ett snigel-modemskonto ala telia och använda deras smtp server för att skicka...

Det rekommenderas starkt med gmail varianten...

(Invitering kommer) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag stött på ett litet, litet problem =)

Jag läste guiderna på gmail och gjorde dom till punkt och pricka,

har aktiverat POP på mitt gmail account.

När jag testar anslutningen i outlook 2003 så får jag ett grönt sött litet V

på alla utom:

Logga in på server för inkommande e-post (POP3)

Någon snäll stjäl som vet ?  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort allt detta...även ändrat portarna...

Konfigurera din e-postklient: Outlook 2003

  1. Öppna Outlook 2003.

  2. Klicka på menyn "Verktyg" och välj "E-postkonton...".

  3. Välj "Lägg till ett nytt e-postkonto" och klicka på "Nästa".

  4. Välj "POP3" som servertyp genom att klicka på knappen och klicka på "Nästa".

  5. Fyll i alla obligatoriska fält för att inkludera följande information:

          Användarinformation

          Ditt namn: Skriv in ditt namn så som du vill att det ska visas i fältet "Från:" i utgående meddelanden.

          E-postadress: Skriv in din fullständiga e-postadress för Gmail (användarnamn@gmail.com).

          Serverinformation

          Server för inkommande e-post (POP3): pop.gmail.com

          Server för utgående e-post (SMTP): smtp.gmail.com

          Inloggningsinformation

          Användarnamn: Skriv in ditt fullständiga användarnamn för Gmail (inklusive "@gmail.com")

          Lösenord: Skriv in ditt Gmail-lösenord

  6. Klicka på "Fler inställningar" och sedan på fliken "Utgående server".

  7. Markera rutan bredvid "Den utgående servern (SMTP) kräver verifiering" och välj "Använd samma inställningar som på servern för inkommande e-post".

  8. Klicka på fliken "Avancerat" och markera rutan bredvid "Den här servern kräver en krypterad anslutning (SSL)" under "Inkommande server (POP3)".

  9. Klicka på fliken "Avancerat" och markera rutan bredvid "Den här servern kräver en krypterad anslutning (SSL)" under "Utgående server (SMTP)" och skriv in "465" i rutan "Utgående server (SMTP):".

  10. Klicka på "OK".

  11. Klicka på "Testa kontoinställningar" efter att du fått ett meddelande om att alla test har slutförts och klicka på "Stäng".

  12. Klicka på "Nästa" och sedan på "Slutför".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej
jag tror att man måste betala för att få pop-konto.

Japp, så är det... :(

Men om man är lite klurig, och man absolut måste läsa sin hotmail i outlook fungerar det ibland med att installera webmail på Outlook Express och sedan importera inställningarna i Outlook.

Som sagt tidigare går det bara att läsa, inte skriva, för det behövs ett vanligt pop eller imap konto som du får betala för.

Vulfgar hade däremot ett mycket bra förslag med Gmail, om du nu vill fortsätta med hotmail-adressen, kan du vidarebefodra all mail som kommer på hotmail till ditt gmail-konto som du hämtar till Outlook.

Om det är möjligt att gå andra vägen, att skicka menar jag, så att det ser ut som ditt hotmail-konto är avsändaren vet jag inte, kanske det går att göra en regel som säger att det är en annan som sänder...har inte kollat det ännu, behovet finns inte.

Det går. Man går in på Inställningar/Konton och lägger till en ny epostadress. Gmail skickar då ett aktiveringsmejl till adressen. Klicka på länken i mejlet. Sen så går det att välja adress då man skriver ett mejl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang Outlook Express och hotmail.

Jag kör på det utan problem och utan att betala för img...Men det finns en förklaring till det..

För ca 3-4 år sen så la MS (Hotmail) in spärrar för att man skulle logga in via webben just för att dom ska få folk att se reklamen och sånt 'skit'..

Så har du ett konto som är ca 5 år så voila...Inga problem...Typ som jag har  =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang Outlook Express och hotmail.

Jag kör på det utan problem och utan att betala för img...Men det finns en förklaring till det..

För ca 3-4 år sen så la MS (Hotmail) in spärrar för att man skulle logga in via webben just för att dom ska få folk att se reklamen och sånt 'skit'..

Så har du ett konto som är ca 5 år så voila...Inga problem...Typ som jag har  =)

Låter skumt men ändå inte... Lyckos dej  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...