Gå till innehåll

Installationsproblem med Win 10 Pro


starplus

Recommended Posts

Hej!

 

Börjar bli smått frustrerad över att inte kunna installera Windows 10

 

Jag har försökt ett flertal gånger att installera via Windows Update men får detta fel Kod 80200056, alla andra uppdateringar från Win Update fungerar utmärkt att installera.

 

När Win Update inte fungerade provade jag då med att ladda ner en Iso-fil men får då fel med initieringen (Bifogar bild) och efter lite googlande så är det flera som anger att det är för lite utrymme på hårddisken, jag har inte det problemet för jag har över 170 GiB ledigt utrymme.

 

Jag använder just nu Win 8.1 Pro

 

Är det någon som har några ideer om vad som kan/skulle kunna vara problemet och eventuellt lösning på det?

 

 

/ Starplus

post-388-0-08805400-1439223369.jpg

post-388-0-46564700-1439223674_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du varken kan köra via update eller från ISO så borde ju felet ligga på din egen hårdvara eller att din nuvarande installation av W8.1 är trasig.

Kan också vara installerade program, antivirus program som spökar.

 

Har du startat setup som admin??

Hur försökte du uppgradera från ISO n??

 

 

Här är några olika förslag:

 

1. Prova med att avinstallera så mycket som möjligt.

2. Reparera din nuvarande installation.       https://support.microsoft.com/en-us/kb/929833

3. Installera om (clean install)  Windows 8.1

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej LGJ

 

Tack för ditt svar

 

Jag har tagit bort allt (onödigt) innan uppgraderingen men det funkade inte ändå

SFC visade inga fel

Göra en Clean install av Win 8.1 är inte att tänka på, jag har alldeles för mycket att installera om för att lägga ner den tiden

det enda jag kan tänka mej är att installera win 8.1 på en annan partition endast för att få win 10 aktiverat om det nu skulle fungera eftersom jag fortfarande inte vet vad som strular

 

Iso filen har jag kört både monterad i Windows och även från DVD och givetvis som admin

 

/ Starplus

Redigerad av starplus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en reparationsinstallation av windows 8.1 pro. Stoppa i skivan eller USB-minnet med windows 8.1 pro beroende på vad du har för installationsmedium. Starta upp installationen och välj alternativet att spara alla filer och inställningar. Genomför installationen och då ska e.v. "trasiga" eller saknade filer  i den gamla installationen ha bytts ut eller kompletterats och gjort den "frisk". Därefter provar du att uppgradera till windows 10.

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en av mina datorer, Samsung All-In-One, lyckas jag INTE hur jag än gör få in Windows 10.

Varken uppgradering eller clean install.

Får fel när datorn startar om efter inläsning av det nya operativsystemet:

felkod 0xC1900101-0x20017

installeringen misslyckades i fasen SAFE_OS med
ett fel under åtgärden BOOT

(som verkar vanligt även från Windows 8.1 tiden vad jag hittar på nätet i flertal forum??)

 

Någon som vet något mer ????

 

---------------------

 

Problemet LÖST!

Resetade BIOS till default värdena.

Det hade tydligen smugit sig in någon ändring som installationsprogrammet för Windows 10 inte gillade.

Redigerad av janhol
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en reparationsinstallation av windows 8.1 pro. Stoppa i skivan eller USB-minnet med windows 8.1 pro beroende på vad du har för installationsmedium. Starta upp installationen och välj alternativet att spara alla filer och inställningar. Genomför installationen och då ska e.v. "trasiga" eller saknade filer  i den gamla installationen ha bytts ut eller kompletterats och gjort den "frisk". Därefter provar du att uppgradera till windows 10.

 

 

Tack Turbopump för ditt förslag enligt ovan, gjorde enligt ovan och efter det fungerade det att installera Windows 10, vet dock inte vad

som orsakade problemet men det spelar ju mindre roll nu när det fungerar.

 

Tack även till LGJ för ditt engagemang att lösa mitt problem.

 

Kör nu Windows 10 Pro

 

Nån moderator kanske kan markera detta som löst  :-)

 

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...