-64 Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Jag har installerat Win 10 i tre datorer. Två gick utan problem, men det tredje "bråkade" lite. I något tillfälle skulle man uppge produktnyckeln för det ursprungliga programmet (Win 7 i detta fallet) men felet "lossnade" senare och installationen rullade på så produktnyckeln behövdes inte. Jag har inte sett någon produktnyckel för Win 10. Är det avskaffat och hur ser man i så fall att det är en äkta vara och ingen piratkopia? Naturligtvis vet jag ju nu i dag, att jag har fått den från Microsoft, men tänk någon strulig situation om några år där något inte stämmer eller fattas. Hur gör man då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 (edited) Hej jag skulle föreslå att du tar en titt i denna tråden, där finns det en del att läsa om nycklar och aktivering. http://www.alltomwindows.se/forum/topic/29313-windows-10-rtm-uppgradering-och-övriga-frågor/ Edited August 12, 2015 by LGJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurhagen Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Ett enkelt sätt att kolla detta: Öppna utforskaren, högerklicka på Den här datorn. Längst ner i det fönster som öppnas ser du om Windows har aktiverats. Lycka till med ditt Win 10! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts