Gå till innehåll

Skärmsläckaren och inloggning.


CGD

Recommended Posts

Varje gång skärmsläckaren har gått igång så måste jag logga in igen.

Jag tycker jag har letat och ställt in att så inte skall ske ändå fortsätter det. Var mer skall jag ändra?

Jag har ställt in skärmsläckaren så att bläddrar mellan en massa bilder som jag lagt i en speciell katalog och efter ett tag stäng även skärmen av.

Tilläggas är att jag använder mig av Classic start menu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Si3rra, den rutan är inte ibockad.

Cecilia, om jag går till Konton - Inloggningsalternativ - När ska Windows kräva att du loggar in igen om du varit ifrån datorn? Där står det Aldrig.

Jag har tagit upp Energialternativ där det står, Kräv lösenord vid återaktivering. Inställning Nej.

På sidan Definiera strömbrytaren och aktivera lösenordsskydd, har jag markerat, Kräv inte något lösenord.

 

Jag skulle vilja få det att fungera så här. Om jag bara lämnar datorn så går skärmsläckaren igång efter några minuter och efter ytterligare ett tag så släcks skärmen. Det fungerar nu bra. När jag sedan kommer tillbaka så skall bara den skärmen jag lämnade öppna sig. Fungerar inte nu, lösenord krävs.

Om jag låser datorn Windowstangenten + L när jag lämnar den så skall skärmsläckaren gå igång direkt och efter ett tag släcks skärmen. När jag kommer tillbaka krävs lösenord. Ja, det här fungerar ju efter som jag alltid avkrävs lösenord.

Har jag nämnt att jag har ett lokalt konto.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...