Gå till innehåll

Hur fungerar Sendto / Skicka till?


ovan

Recommended Posts

Hej

 

Är det någon som kan förklara hur högerklicksmenyfunktionen skicka till fungerar? Efter senaste uppdateringen (W10) så har den slutat fungera för mej, jag får bara en tom ruta. Mappen som finns på "%AppData%\Microsoft\Windows\SendTo" innehåller de genvägar som jag tycker bör finnas men hur är det ihopkopplat?

Jag har sökt på nätet mej ej hittat något svar

Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nått har blitt fel. Beroende på vilket bygge du har av Win10, kan det ev. repareras vid nästa stora uppdatering. Det senaste bygget är 1511 (OS-version 10586.14). Skriv winver i kör så får du upp vilken version du har av Windows 10. Så här ser det ut hos mig och jag har version 10.0 (Build 10240).

 

post-2067-0-17996800-1448787309_thumb.jp

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nått har blitt fel. Beroende på vilket bygge du har av Win10, kan det ev. repareras vid nästa stora uppdatering. Det senaste bygget är 1511 (OS-version 10586.14). Skriv winver i kör så får du upp vilken version du har av Windows 10. Så här ser det ut hos mig och jag hat version 10.0 (Build 10240).

 

attachicon.gifrightklick.jpg

 

Har samma windowsversion, det var vid den uppdaeringen det "sket" sig. För mej kommer det upp en enraders tom ruta. Får väl leva med problemet...

 

micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort senaste uppdateringen på en av mina Win 10-datorer och där funkar det. Kolla gärna in på sidan nedan, där finns en registerfil att ladda ner, som kan åtgärda ditt fel, tror jag. Man får pröva sig fram. Lycka till, om nu ingen annan har nått bättre förslag! Glöm bara inte att skapa en återställningspunkt, så att du kan backa systemet, om nått går snett!

 

http://www.thewindowsclub.com/send-to-menu-not-working-windows

 

Kanske finns svaret här:

https://registerhack.se/

 

 

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...