Gå till innehåll

Fel med Windows Media Player


CGD

Recommended Posts

Jag har fått fel på WMP. Programmet går bara några sekunder och stängs sedan ner. Det spelar ingen roll om jag försöker spela upp något eller bara startar programmet.

I loggboken kan jag läsa följande felmeddelande;

 

Felet uppstod i programmet med namn: wmplayer.exe, version 12.0.10586.0, tidsstämpel 0x5632d75d
, felet uppstod i modulen med namn: ntdll.dll, version 10.0.10586.20, tidsstämpel 0x5654262a
Undantagskod: 0xc0000374
Felförskjutning: 0x000dc089
Process-ID: 0x22d8
Programmets starttid: 0x01d140d22e2a3985
Sökväg till program: C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmplayer.exe
Sökväg till modul: C:\WINDOWS\SYSTEM32\ntdll.dll
Rapport-ID: 41a441ff-1c7d-4156-8ebe-1933e503a54e
Fullständigt namn på felaktigt paket:
Program-ID relativt till felaktigt paket:

 

Finns det något lämpligt sätt att fixa det hela?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det som Mediaspelaren fungerar helt felfritt. Den har inte fungerat sedan sista ominstallationen av Windows och det var den 9 december.

Men nu utan att jag gjort något så fungerar den helt felfritt? Har redan spelat tre låtar. Jag saknar förklaring men någon annan kanske har det?

Enligt felrapporten skulle det ju vara del i ntdll.dll, men den finns inte på datorn. Jag har sökt den flera gånger med samma resultat, så visst är det lite konstigt det hela.

Jag vet att det finns andra spelare men jag har under mycket lång tid delat upp så att Mediaspelaren spelar musik och kan visa upp mönster medan MPC-HD 64 bit tar hand om alla filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TYVÄRR.

Det här får jag nog äta upp.

Det fungerar inte alls. Men istället för att bara gå några sekunder så spelas nu nästa tre hela låtar sedan stängs programmet ner.

Det for nog bli att installera om allt igen eftersom det här tror jag är ett olösligt problem, likaväl som obegripligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det så att du installerat något som lagt till något tillägg eller "plug-in" i mediaspelaren, eller har du installerat några andra avkodare?

Händer det t.ex om du testar den innan du installerat MPC-HD?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...