Gå till innehåll

Problem med att ändra namn på filer.


CGD

Recommended Posts

Jag har fått ett konstigt problem med att ändra namn på filer. Jag börjar med att markera och trycka på F2. Efter det börjar med att skriva in det nya namnet. Men många för att inte säga massor så försvinner markeringen och namnet på filen återgår till det ursprungliga innan jag själv har hunnit trycka på retur.

Har någon en ide om vad det kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Vanlig stationär dator med mus och tangentbord.

Problemet har kommit efter det att jag installerade om Windows 10, för någon vecka sedan. Det är högst irriterande när jag håller på att döpa om många filer för att de ska passa mitt sätt att hålla ordning på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också på att det är en annan process som startar. Om man byter namn på stora filer och sedan flyttar dem så får man samma problem. Så länge en stor fil håller på att flyttas går det bra att byta namn på andra filer. Men om jag håller på att byta namn på en fil samtidigt som en annan fil är färdigflyttad så att säga så återgår den filen jag byter namn på till vad den var från början.

Jag har inte kunnat komma på vad det kan vara som stör så jag försöker mig på en ominstallation av hela systemet. Hoppas det hjälper.

Och Fredde, jag vill visst ha förslag. Det här problemet misstänkte jag att ingen skulle ha en lösning till men jag kan ju inte vara säker förrän jag frågat. En del problem som kan dyka upp er inte så lätta att klura ut. Tyvärr så finns det ingen i min bekantskapskrets som kan något om datorer. Använda dem, ja det kan de men ingen förstår sig på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...