Gå till innehåll

Lenovo Ideapad A10 värdelös


Recommended Posts

Hej! Har ju en Lenovo Ideapad A10 som bara använder en del av hårddisken till programvara https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-Android-based-Tablets-and/Ideapad-A10-Internal-Storage-1G-Limitation-Major-Problem/td-p/1678793. Den kan mao kastas nu när systemfunktioner inte fungerar för att "Lagringsutrymmet börjar ta slut". Då har jag bara de mest nödvändiga apparna installerade och inte gjort några uppdateringar på länge. Och ominstallerar jag t ex Facebook-appen så får jag väl med alla uppdateringar? Och känner ni till någon lista med vilka Android-appar i 4.2.2 som är säkra att abryta/avinstallera? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för tips. Men verkar inte finnas något program eller lista som direkt kan peka på onödig programvara? Och nån som vet om jag t ex ominstallerar Facebook-appen - blir det då nån "bas-app" som ska uppdateras eller en app inkl alla uppdateringar hittills?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara skaffa ett SD kort som föreslaget?

Alltså allt som går att av-installera utan att modifiera operativsystemet kan du utan att få panik radera, ska det göra någon markant skillnad så måste du nog

ta det vidare och skaffa dig root access för att sedan kunna ta bort systemkomponenter och program som är låsta av tillverkaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, flyttat över de appar som går till SD-kort. Men det är ju fortfarande en del som ligger kvar på själva datorn, så datorn varnar fortfarande för lite minne. Fick rådet att ominstallera, så det får nog bli nästa steg om jag inte slänger datorn innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...