Gå till innehåll

Ta bort "Insider" på en dator


göte

Recommended Posts

Hej alla

Någon som har försökt att välja bort "Insider" på en dator och fått det att fungera utan att behöva installera om Windows 10?

 

Senaste builden 14316 var ju ingen höjdare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej eftersom den senaste icke-insiderversionen är build 10586 så måste du lägga tillbaka den och tipset är givetvis att du haft en backup på den installationen att "kasta in". Annars blir du nog tvungen att "börja om".

 

Edit: Om du uppgraderat från föregående version  och inte har dumpat mappen "windows old" dold systemmapp så borde du kunna gå tillbaka till den via windows update - update history- avinstallera den senaste

förhandsversionen.

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste RTM-versionen är build 10586. Om man är nöjd med den så ska man låta bli insiderversionerna som är provversioner (beta). Man blir ju inte insider om man inte anmält sig till det. M.a.o det är valfritt.

Om jag skulle vilja gå tillbaka till build 10586 skulle jag göra en clean install av den och börja om. Tipset som jag sa är att innan man e.v. börjar köra insiderversioner så har man gjort en total backup på den senast fungerande RTM-versionen och snabbt kan lägga tillbaka den om man inte är nöjd med insiderversionen.

Själv använder jag alltid Macrium Reflect och gör sådana backuper.

 

http://www.macrium.com/reflectfree.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...